"היי עידן, בוקר טוב. מדברת יפעת מהיח"צ של דומינו'ס פיצה, אנחנו משיקים סדרת פיצות חדשה עם הלל זוכה מאסטר שף, שכל הקונספט הוא "farm to table". הלל עבד איתנו צמוד במשך חודשים כדי להביא את הטעמים הכי מדויקים לקהל הישראלי. תרצה להצטרף אלינו מחר בבוקר לסיור בעין כמונים כדי לראות מה יצרנו? עדכן אותי, אני מחכה".

שיחה שקיבלתי בתחילת השבוע. קודם כל תהיתי לעצמי, היי יפעת, יום ראשון בבוקר וזה יותר מדי מידע עבורי. אני לפני קפה מספר 2 ואיפה זה עין כמונים? כי זה נשמע רחוק מאוד ואני בחור של קרוב מדי. בכל מקרה, יפעת היתה מאוד משכנעת ואני לא יצאתי מתל אביב נראה לי כבר שנתיים וחצי בערך אז הרגיש לי שיש פה אחלה דיל. "יאללה, אני בפנים. צריך דרכון או שזה בגבולות הארץ הכמונים הזה?". יפעת צחקה קצת אבל אז דרשה ברצינות - תעשה טובה, תגיע רעב. 

השיקו סדרת פיצות ''פארם טו טייבל''. פיצות פרא של דומינוס (צילום: אודי מוצני)
השיקו סדרת פיצות ''פארם טו טייבל''. פיצות פרא של דומינוס (צילום: אודי מוצני)

ככה מצאתי את עצמי יום אחר כך באמצע שדה ירוק, איפשהו רחוק מאוד בצפון, מוקף עזים, הרבה מאוד עזים, והלל גרדי אחד, זוכה העונה האחרונה של מאסטר שף שכאילו קעקע על הנפש שלו את הצורך להגיש לכל אדם שנקרה בדרכו את הטבע על צלחת. נשמע פואטי, אבל תעשו סיבוב אחד בשדות הפתוחים עם גרדי כשהוא מלקט חומאה ישראלית מצויה ותבינו על מה אני מדבר.

מודה רגע ברצינות, הייתי קצת סקפטי. מה כבר אפשר לחדש בפיצה? וגם תכל'ס אתם רשת פיצות גדולה, הטעמים שלכם מוכרים, זה שתזרקו קצת פטריות ועלים ירוקים לא אומר שתמציאו את הגלגל מחדש. לונג סטורי שורט - טעיתי ברמות, סורי דומינו'ס אני סקפטי מטבעי וזאת גם אולי הסיבה שהקרחתי בגיל 27. 

הייתי סקפטי. השקת פיצות פרא בעין כמונים (צילום: ליז קוקין)
הייתי סקפטי. השקת פיצות פרא בעין כמונים (צילום: ליז קוקין)

במשך שעתיים, טיילנו קבוצה של כמה ברי מזל ביחד עם השף המנצח בשדות הטבעיים שלו, ליקטנו פרחים וצמחים שעשו לי פלאשבק לטיול שנתי בכיתה ט' עם שלום המורה לשל"ח שגרם לי לחרדות מסנדלי שורש וחולצות טי-שרט קרועות שלקח לי ילדות שלמה להתגבר עליהן, וגם האכלנו את העיזים של גרדי שלכל אחת מהן יש שם. לא צוחק, אני ומליפיסנט העיזה השחורה עם הקרניים הגרנדיוזיות התחברנו ברמות.

לכל עז יש שם. הלל גרדי בעין כמונים (צילום: ליז קוקין)
לכל עז יש שם. הלל גרדי בעין כמונים (צילום: ליז קוקין)

הוא סיפר קצת על החיים בתור רועה צאן ועל הרצון להביא בשורה חדשה בתחום ה- farm to table (מהשדה לצלחת) – חומרי גלם טבעיים, בלי יותר מדי עיבודים ונגיעות, ישר לצלחת. ויש בו משהו בהלל, קלישאתי ככל שישמע, אבל משהו כל כך ישראלי ומקורקע שגורם לך לסמוך עליו שהוא לא עושה את זה בקטע שיווקי, אלא כי בא לו להאכיל אותך ולגרום לך לחייך מרוב אושר בפה.

יואו וכמה חייכתי. בסוף מסע הליקוט ההיסטרי (שנגמר בטרגדיה אחרי שהנחתי את בקבוק המים שלי על כל הפרחים שליקטתי ורצחתי אותם בדם קר), הגיע הרגע לשמו התכנסנו. בזו אחר זו יצאו הפיצות של השף אל השולחן והזכירו לי שלפעמים אני מה זה שיפוטי (תמיד, אבל אני אומר שלפעמים כדי להראות שאני חינני ונגיש). 

מלקטים. הלל גרדי בהשקת פיצות פרא (צילום: ליז קוקין)
מלקטים. הלל גרדי בהשקת פיצות פרא (צילום: ליז קוקין)

זה התחיל בפיצת פרא ירוקה עם לבנה, מוצרלה, גאודה עזים, בצל וקונפי שרי. אבל ההברקה שלה זה בכלל שילוב של עלי חובזה (לא לשפוט סתם לפני שאתם טועמים, תזהרו ממני), זעתר ואבן יוגורט מגורדת מעל. זאת הפעם הראשונה בחיים שנתקלתי בפיצה חמוצה, ותנו לי לספר לכם שפיצה חמוצה זה וואו אחד גדול, מי שלא מסכים טועה ומטעה. ככל הנראה זאת הולכת להיות הפיצה הכי בסט סיילר של הליין הזה.

פיצת פרא ירוקים שניה לפני שנכנסת לטאבון (צילום: אור גפן)
פיצת פרא ירוקים שניה לפני שנכנסת לטאבון (צילום: אור גפן)

אחר כך יצאה פיצת פרא גבינות ומאשרום שקודם כל התאהבתי בשם שלה, כי מי כמוני אוהב לכתוב וורד'ס אין אינגליש אבל בעברית? אף אחד. אבל אני גם מאוד אוהב פטריות אז יאללה חגיגה. רוטב שמנת, גבינת מוצרלה, גאודה, גבינת עזים, בצל סגול, ערימות של מאשרומ'ס וקיק של שום קונפי עם אבן יוגורט מגורדת מעל. בכלל, האבן יוגורט משחקת תפקיד מפתח בפיצות האלה ובצדק. משהו במיקס הכבד של הגבינות מקבל רעננות עם פירורי יוגורט חמצמצים, ועידי (AKA אני) הכי בעד. 

פיצת פרא גבינות ומאשרום (צילום: אור גפן)
פיצת פרא גבינות ומאשרום (צילום: אור גפן)

את הטרילוגיה האיטלקית-ישראלית הזאת סגרה פיצת פרא בצלים עם רוטב שמנת, מוצרלה, בצל סגול, בצל ירוק, חמאת שום, אובייסלי אבן יוגורט ומעל הכל, כרישה. נכון כאילו לא משנה על מה תשימו כרישה זה ירגיש לכם ארוחת שף? אז בדיוק זה. ממליץ על כרישה בהכל כולל הכל, ללא הבדל דת, גזע ומין, תודה.

פיצת פרא בצלים (צילום: אור גפן)
פיצת פרא בצלים (צילום: אור גפן)

תראו, הרבה פעמים, חברות גדולות עושות מהלכי שיווק במטרה לתפוס את הטרנד של הרגע כדי להראות שהם כביכול רלוונטיים, אבל בפועל רוצים רק לגרוף רווחים מהטרנד שעתיד לחלוף ממש בקרוב. לא חושב שיש בזה משהו רע. אם אתם באמת מתמחים בזה, קחו את הכסף באהבה, רק פליז תדעו איך לפצח את הטרנד ולהפוך אותו לרלוונטי על אמת למוצר שלכם, כי הקהל לא נאיבי. הוא מוכן לשלם, רק שהמוצר יהיה שווה את זה. דומינו'ס לגמרי פיצחו. Farm to table ישראלי אמיתי שקולע לטעם של כולן וכולם. ובואו נגיד גם שהחיוך של גרדי כשהוא מלקט סרפד וגדילן ומסביר על הערך המוסף שלהם בפיצה, רק מוסיף לרצון שלי לנסות עוד פיצות מן הצומח הישראלי. 

פעם הבאה שאתם עוברים על וולט ומתלבטים איזה פיצה להזמין, נסו את פיצות פרא של דומינו'ס פיצה והלל גרדי, מקסימום תתאהבו בחובזה מה כבר יכול להיות?

אבן היוגורט משחקת תפקיד מפתח. פיצות פרא (צילום: אור גפן)
אבן היוגורט משחקת תפקיד מפתח. פיצות פרא (צילום: אור גפן)