שפשפנו עיניים בתימהון: דווקא בראשון לציון - עיר שבדרך כלל לא נתקלנו בה בבשורות קולינריות - מצאנו מסעדה שחושבת מחוץ לקופסה. כזו היא “בלאגו", מסעדה איטלקית במתחם ההמוני של יס פלאנט, שאליה הגענו ללא ציפיות ויצאנו עם תחושה שבא לנו לבקר בה שוב.

היא נראית כמו כל מסעדה: עיצוב חביב ופשוט, מטבח גדול ופתוח, צמחי פלסטיק ירוקים משתלשלים מהתקרה, רחבה חיצונית (שבדיעבד מתברר שיש ממנה נוף לאגם ופספסנו אותו בגלל החשיכה, הקור והמהירות להיכנס למסעדה ולהתחמם מאדי הטאבון). אלא שהאוכל הוא כבר סיפור אחר לגמרי.

פיצה ארבע גבינות, למשל. רק לאחרונה התאוננו פה על חוסר היצירתיות של פיצה האט בהמצאת הגלגל מחדש, והנה, גלגלת הפיצה של “בלאגו" עושה פליק פלאקים באוויר ומביאה פיצה עם חידוש: תפוחי גרנד סמית ודבש. נכון, כבר הכינו את זה בעבר - השף אליאב גולדנברג עשה את זה ב"ג'ויה" - אבל מי זוכר, ובעצם למה לא להכות בברזל בעוד הפיצה חמה?

מילפיי טרטר, מסעדת ''בלאגו'' (צילום:  עוז אוחיון)
מילפיי טרטר, מסעדת ''בלאגו'' (צילום: עוז אוחיון)

איכשהו, למרות עיקום הפרצוף כששומעים על ערבוב של פיצה ומתיקות (ולא, זה בכלל לא מזכיר טעם של פיצה עם אננס), החיבור בין הבצק ושמנת הכמהין למליחות הגבינות (מוצרלה, פרמזן ושימו לב - גבינה כחולה!), למתיקות המעודנת של הדבש ולחמיצות של תפוחי העץ - מפתיע ומעורר את החך לטעמים שלא הכרתם (78 שקלים).

גם המנות הראשונות הפתיעו: הארנצ'יני כאן טעים במיוחד, בעיקר בזכות סלסה ורדה – הרוטב הירוק שמאפיין את מחוז פיימונטה באיטליה ומתחבר לרוב עם מנת Bollito misto (נתחי בשר מבושלים). הכדורים הגדולים והמטוגנים, שבתוכם גבינות ופטריות, עשויים כהלכתם, והחיבור עם הרוטב הופך אותם למענגים במיוחד (49 שקלים).

אפילו מילפיי הטרטר, מנה שלעולם לא היינו מזמינים אלמלא המליץ עליה המלצר בחום, הייתה הפתעה גדולה: במגדל של שלוש קומות של בצק מתקתק מצאנו דג מעודן, סלסה ורדה, סומק ופלפלים עם עשבי תיבול, ולמטה לאבנה מצוינת ובצל. לרגע חששנו שהחיבור מלאכותי והמוני, והו, כמה שהוא לא (69 שקלים). והנה לכם כבר שלוש מנות פשוט מצוינות – אם אתם מגיעים, פשוט אל תוותרו עליהן.

מהצד האחר, לא תמיד המחשבה מחוץ לקופסה צולחת. פחות חיבבנו את מנת הפרגית בפיסטוק: עם כל הכבוד לטרנד הירוק, לא תמיד חיבור חדשני בין שני חומרי גלם עובד. אבל יותר מכך: לקרוא למנה שבה בסך הכל מפוזרים מעליה שברי פיסטוק בשם “פרגית בפיסטוק" זו הטעיה של הלקוחות.

ארנצ'יני, מסעדת ''בלאגו'' (צילום:  עוז אוחיון)
ארנצ'יני, מסעדת ''בלאגו'' (צילום: עוז אוחיון)

הפרגית לא נצלית ולא נאפית ולא מטוגנת עם פיסטוק, אין לה קראסט של פיסטוק ולא נמשחת מעליה או בתוכה מחית פיסטוק. אז מה פיסטוק בה? אולי רגע עם פיסטוק. למזלנו, תפוחי האדמה שמצורפים למנה מחפים על המבוכה. בכלל, נדמה שטרנד הפיסטוק מוצה עד תום, אפשר לעבור לקשיו (79 שקלים).

האווירה כאן מקסימה: אפשר לשבת כאן לדייט זוגי או למפגש משפחתי עם סבתא והנכדים – לכולם יש כאן מה לאכול. ואם תגיעו בשעת אור, ספרו לנו אם הנוף באמת שווה. 

“בלאגו", מתחם יס פלאנט, ראשון לציון, 03־5449977

שישה קינוחים מומלצים עם תותים 

צילומים: אמיר מנחם, אנטולי מיכאלו, דביר גרשון, פביאן בראל, יח"צ

גלידת תות, יטבתה, 22 שקלים (צילום: יחצ)
גלידת תות, יטבתה, 22 שקלים (צילום: יחצ)

ופל בלגי מושחת, ''אמיליה בחיפה'', 36 שקלים (צילום: יחצ)
ופל בלגי מושחת, ''אמיליה בחיפה'', 36 שקלים (צילום: יחצ)

מילפיי, ''סרפינה'' בתל אביב, 52 שקלים  (צילום: יחצ)
מילפיי, ''סרפינה'' בתל אביב, 52 שקלים (צילום: יחצ)

תותים מסקרפונה, ''צפרירים 1'' בחיפה, 50 שקלים  (צילום: יחצ)
תותים מסקרפונה, ''צפרירים 1'' בחיפה, 50 שקלים (צילום: יחצ)

קדאיף תות, ''סיטארה'' בתל אביב, 62 שקלים (צילום: יחצ)
קדאיף תות, ''סיטארה'' בתל אביב, 62 שקלים (צילום: יחצ)

תות שקדים, ''מארי'' בנתניה, 64 שקלים (צילום: יחצ)
תות שקדים, ''מארי'' בנתניה, 64 שקלים (צילום: יחצ)