"אפשרי לגוון ולשלב את הפיצה מידי פעם בתפריט ולהכינה באופן עצמאי. בכך אפשרי גם להנות מהטעם ומיתרונותיה התזונתיים הבריאותיים ובמקביל בחיזוק תחושת הגיבוש המשפחתית", אומרת יעל חן-רביע, דיאטנית לילדים ונוער בשירותי בריאות כללית, לקראת יום הפיצה הבינלאומי אשר יצויין מחר (חמישי).

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"הכנה של פיצה משפחתית, בארוחת הערב למשל, בהשתתפות כל בני המשפחה, יכולה להיות מעת לעת פעילות חווייתית מגבשת, אפשרות לגיוון התפריט ואף לספק ערכים תזונתיים טובים על  ידי שימוש במרכיבים איכותיים", היא ממליצה – "רצוי לשתף את הילדים בהכנה וכמעט בכל גיל ניתן לעשות זאת, בין אם בפיזור תוספות, ריקוד הבצק ומריחת הרוטב".

לדבריה, "בהכנה בבית יש לנו אפשרות לבחור את המוצרים, אשר בהם נשתמש ואותם נשלב  במתכון ובכך נוכל לשדרג את הערך התזונתי של המתכון ולתכנן תוספות למנה, ולארוחה מזינה וצבעונית".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

עוד היא ממליצה, שבהכנת הבצק עדיף להשתמש בקמח מלא, לעומת קמחים שאינם מדגן מלא. "הקמח המלא מכיל סיבים תזונתיים התורמים לפעילות מערכת העיכול ותחושת השובע. כדאי לגוון בסוגי קמחים, כמו למשל, כוסמין וטף", היא מסבירה.

עוד היא ממליצה להשתמש ברוטב עגבניות טרי, המכיל מכיל בנוסף לויטמינים ומינרלים גם כמות נכבדה של ליקופן ונוגד חמצון, שפעיל כחומר נוגד דלקת וידוע בהשפעתו המיטיבה על הלב וכלי הדם. בנוסף, היא ממליצה להשתמש בגבינה המפוזרת על הבצק, בשל היותה עשירה בסידן, שיש לו חשיבות לבריאות העצם וזאת בחלבון מלא. 

"ניתן להפחית את כמות השומן הרווי בבחירת גבינה צהובה מופחתת שומן ולגוון בסוגי גבינות כמו מוצרלה וגבינה צפתית. מקרים של אלרגיה למוצרי חלב או כגיוון, אפשר לפזר  טונה/סרדינים/תחליף מהצומח", היא מציינת עוד – "תוספת ירקות יצבעו את הפיצה ויוסיפו ויטמינים מינרלים ונוגדי חמצון  למנה -  פטריות טריות עגבנייה פרוסה, קישואים, פלפלים בצבעים ועוד וזיתים למי שאוהב- מגולענים וטריים".

חן-רביעי מציינת עוד, כי יתרון נוסף להכנה ביתית של הפיצה הוא בשליטה על גודל המנות בחיתוך או בהכנה מראש של  מנות אישיות. כהשלמה תזונתית בריאותית, היא ממליצה על סלט עלים/ירקות טריים, או ירקות אנטי פסטי בתנור עם שמן זית איכותי, או טחינה, שלדבריה, יהפכו את  הארוחה המשפחתית בניחוח איטלקי ,לארוחה ישראלית טעימה ומזינה.