מלון היוקרה, Hotel & Garden R48 מבית R2M של רותי ברודו, נפתח בימים אלו בשדרות רוטשילד בת"א, כאשר הדבר המדובר הוא הסטנדרטים הגבוהים לאורם נבנה המלון במשך 10 שנים וההשקעה המטורפת, המשתקפים היטב גם בפן הקולינרי ובאים לידי ביטוי בשתי המסעדות שיש במקום, אשר יהיו פתוחות להזמנות גם עבור סועדים שאינם אורחי המלון.

ראשונה להיפתח תהיה מסעדת השף R48, בהובלת השף אוהד סולומון.
תשעה שולחנות בלבד, בחלל מיוחד, קטן ואינטימי, אך כזה בו ניתנת פרטיות ושקט לכל שולחן, מאפשרים לסולומון ליצור תפריט אישי, להגיע ולגעת בכל סועד, ולקחת אותו למשך ערב אחד, למסע קולינרי מסביב לעולם ולחוויה קולינרית אישית ויוצאת דופן.

מסעדת R48 של רותי ברודו (צילום: אסף קרלה)
מסעדת R48 של רותי ברודו (צילום: אסף קרלה)

התפריט אינו מוגש לאורחים בתחילת הארוחה, להם רק נותר להתרווח בכיסא ולהתמסר לחוויה. זוהי מעין ארוחת טעימות, אך לא כמו שהכרתם. הארוחה שהרכיב סולומון, בנויה ממנות ביס קטנות ומסעירות, שפותחות את התיאבון, וממשיכה הלאה עם מנות ביניים גדולות יותר, חלקן מתכתבות עם מנות קלאסיות, באינטרפרטציות שונות.

סולומון מבקש כאן למעשה לשבור את המוסכמות של ארוחת הטעימות המסורתית, שמורכבת ממנות ביס בלבד. "בחוויה שלי, בסוף יש משהו בארוחות מהסוג הזה, שבא לך לאכול גם אוכל אמיתי, ולא רק ביסים, אני רוצה שכל סועד ייצא מכאן מסופק" מסביר סולומון את הבחירה הבלתי-שגרתית.

סולמון לא נותן לטכניקות, לסגנון או למטבח מסוים לכבול אותו, התפריט מורכב מסך החוויות שצבר במהלך השנים, אם בעבודה במשך כמעט עשור במסעדות הקבוצה ואם בעבודה במסעדות בחו"ל, לצד שנים ארוכות של מחקר ולמידה.

הוא מספר: "אני מביא את הסיפור שלי, מתוך כל מסעותיי הקולינריים – אם זה בפרו, בפריז, או במזרח. בסופו של דבר שאלנו את עצמנו איך אנחנו יכולים להגיש את האוכל הכי טעים והכי מיוחד, מבלי להיות מחויבים לקונספט מסוים".

הארוחה נבנתה על-ידי סולומון במלאכת מחשבת, על מנת ליצור הרמוניה בין כל המרכיבים והמנות, תוך שימוש בחומרי הגלם הטובים ביותר שניתן להשיג, מקומיים לצד מיובאים, תוכלו למצוא כאן מוטיבים אסיאתיים, לצד מנות וחומרי גלם ים תיכוניים ומקומיים, כאשר בסוף הכול מתחבר לכדי סיפור אחד.

כך לדוגמא, תמצאו בתפריט, ארטישוק ירושלמי, המוגש עם מסאלה בוטנים וצ'אטני כוסברה, מרק רחוב בורמזי עם אטריות חומוס או מנה של נודי סרטנים. "בנינו את הארוחה הזאת כפי שאנחנו חושבים שנכון לאכול, וכמו שאנחנו אוהבים לארח אצלנו בבית" מוסיפה ומחזקת המסעדנית והרוח החיה מאחורי המקום, רותי ברודו.

תפריט הקוקטיילים נבנה על ידי מיקסולוג הבית אוראל לוי. מלבד האלכוהול, כל הרכיבים מיוצרים במקום על-ידי לוי במעבדה במרתף המלון. התפריט הרחב, המונה 10 קוקטיילים, נוצר מחיבור מלא בין הבר למטבח, במטרה שהקוקטיילים ילוו את האוכל. ניתן להתאים לכל מנה בתפריט את הקוקטייל הנכון עבורה, אך כל אחד מהם עומד בפני עצמו.

אוהד סולומון . R48 (צילום: אסף קרלה)
אוהד סולומון . R48 (צילום: אסף קרלה)

תפריט היין המרתק נבנה על ידי אדר ברדיצ׳בסקי מנהל תחום היין של הקבוצה. במשך תקופה ארוכה אצר אדר תפריט יינות הכולל 170 בקבוקים, כאשר 15 מתוכם יוצעו מדי ערב גם בכוסות. התפריט, שנאצר בקפידה, מציע מבחר של יינות ייחודיים, שלא מוגשים במסעדות אחרות בארץ, חלקם מייבוא בלעדי של הקבוצה ממדינות שונות, לצד בקבוקי אספנות נדירים.

הכניסה למסעדה עוברת דרך לובי המלון המרשים, שעוצב על-ידי המעצב הצרפתי הנודע כריסטיאן ליאז'ה, שזור יצירות אמנות מקומיות. כל פרט במקום נבחר בפינצטה, החל מהכדים הגדולים, דרך לבוש המלצרים שעוצב על-ידי בית האופנה המקומי משכית, מפיות הפשתן של מאירה סיטון, וכלי הקרמיקה, המותאמים לכל מנה ונוצרו במיוחד עבור המקום על ידי הקרמיקאית עדי ניסני ועל-ידי סטודיו ODAKA.

מצדו האחד של החלל, קיר זכוכית המשקיף על גינת המסעדה המטופחת, אשר עוצבה ע"י אדריכל הגינון מהמובילים בעולם פיט אודולף, מצדו השני, המטבח הפתוח המאפשר לסועדים הצצה על עבודתם של סולומון והצוות שלצידו, וזו משלימה את החוויה אותה מבקש השף להעניק.

המסעדה תפעל שישה ערבים בשבוע, בימים ראשון עד שישי. בהמשך יורחבו שעות הפעילות. מחיר ארוחת הערב לסועד: 500 שקלים, כולל מים מינרלים ומוגזים
המלון R48 Hotel & Garden, ייפתח בקרוב, R48, רוטשילד 48 ת"א, הזמנות דרך האתר בלבד