מכירים את התחושה הזו, כשמנסים להחליט לאיזו מסעדה ללכת אבל כל אחד רוצה מנה ממטבח אחר? אחד מעדיף דג על הגריל, שנייה כמהה לפסטה ברוטב שמנת, השלישי בכלל מעדיף קרפצ'יו בקר וכנפיים ברוטב חריף והרביעית רק רצתה בירה וקינוח טוב. ובכן, מצאנו מתחם שלם שמשלב בו כמעט את כל המטבחים ואתם חייבים להכיר אותו.

בשנת 2013, הקימה עיריית כפר סבא יחד עם החברה הכלכלית לפיתוח, מתחם עירוני שיהווה אבן שואבת למרכז צעירים, תיירות ופנאי עבור תושבי העיר ומבקריה. יחד עם זאת, בניגוד לקדמת שנות ה-2000, בלב ליבה של העיר שכן שוק איכרים אשר היה מורכב כולו מבסטות. משכך, החליטה העירייה יחד עם החברה הכלכלית לפיתוח לשקם את השוק, ומאז ועד היום המתחם פועל בניהולו של היזם גיא יצחקי, כאחד ממתחמי ״חצר השוק״.

''חצר השוק'', מתחם שמשלב בסטות וקולינריה (צילום: דוד לוי)
''חצר השוק'', מתחם שמשלב בסטות וקולינריה (צילום: דוד לוי)

''כמו שאז ביוון'', מנות ראשונות במסעדת ''זואי'' היוונית (צילום: מעריב אונליין)
''כמו שאז ביוון'', מנות ראשונות במסעדת ''זואי'' היוונית (צילום: מעריב אונליין)

המתחם שוקם בעלות מוערכת של כ-10 מיליון ש"ח לטובת הקמת מתחם מסעדות, ברים, בתי קפה, קונדטוריות ועוד, וזאת תוך שמירה על צביון שוק האיכרים. מקומן של הבסטות נשמר במעטפת הכוללת אשר מכילה בתוכה חנויות של ירקות ופירות, דגים, גבינות מיוחדות, תבלינים, בגדים ומתפרה, בתי מאפה וגלידריות. כך בעצם שודרגו הבסטיונרים לבתי עסק בנויים וראויים.

בקומה העליונה של המתחם, שוכן "מרכז צעירים בעיר" המקדם את קהילת צעירי העיר כפר סבא, בעוד שבחלקו הפנימי של המתחם, הוקמו מסעדות וברים בסגנונות וטעמים שונים כשביניהם מסעדת "זואי" היוונית, "פיורי" האיטלקית, מסעדת "ג'יימס" הישראלית, כשבקרוב צפויות להצטרף גם מסעדת בשרים ארגנטינאית ומסעדה אסייאתית.

לאכול ולהרגיש ברומא, ''פיורי'' האיטלקית (צילום: מעריב אונליין)
לאכול ולהרגיש ברומא, ''פיורי'' האיטלקית (צילום: מעריב אונליין)

מבחר בירות משובח, ''ג'יימס'' הישראלית (צילום: מעריב אונליין)
מבחר בירות משובח, ''ג'יימס'' הישראלית (צילום: מעריב אונליין)

רפי סער, ראש עיריית כפר סבא, אמר למעריב: "השוק בכפר סבא הוא פנינה קולינרית. מדובר בשוק ישן מאוד שעבר תהליך של התחדשות והפך להיות אבן שואבת עבור כל מי שגר בעיר, בעיקר בזכות האווירה המיוחדת. יש כאן מסעדה יוונית, איטלקית, בשרית ואת כל מה שצריך במתחם שהוא סגור בחורף ופתוח בקיץ. כעת אנו מתכננים להרחיב את המתחם ואת השוק, אז כל מי שלא מכיר את כפר סבא וגם מי שכן, מוזמן ליהנות מכל הטוב שיש לעיר להציע".

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער (צילום: ראובן קפונצקי)
ראש עיריית כפר סבא, רפי סער (צילום: ראובן קפונצקי)

שגיא חן, מנכ"ל החברה הכלכלית כפר סבא, סיפר למעריב: "עיריית כפר סבא בראשות ראש העיר רפי סער והחברה הכלכלית, רואים חשיבות עליונה בפיתוח וקידום פרויקטים לטובת התושבים. מתחם 'חצר השוק' בכפר סבא, נהפך ברבות השנים למתחם בילוי משגשג שמושך אליו תיירים מכל הארץ. בקרוב צפויים להיפתח עסקים רבים נוספים במתחם, ואני מזמין את כולם לפקוד את המתחם וליהנות מבילוי ייחודי ואוכל איכותי".

שגיא חן, מנכל החברה הכלכלית כפר סבא (צילום: פרטי)
שגיא חן, מנכל החברה הכלכלית כפר סבא (צילום: פרטי)

דוד לוי, מנהל הנכסים בחברה הכלכלית, כפר סבא, מסר למעריב: "מתחם 'חצר השוק' מהווה מתחם קולינריה מרכזי וכן לבילוי פנאי ותרבות החל מערבי הרצאות על הבר ועד לטברנות והופעות חיות. משכך המקום מהווה אבן שואבת לצעירי העיר ובכלל".

גיא יצחקי, יזם ומקים ״חצר השוק״: ״מתחם חצר השוק כפר סבא נפתח ב2014 מתוך חזון לייצר לתושבי כפר סבא, שאני נמנה עליהם, חוויה קולינארית אורבנית כשרה, באווירה ארופאית קרוב לבית. כל זאת תוך שימור המבנה הסוחרים ואווירת השוק הסובבת אותו. במרוצת השנים הפך המתחם למקור גאווה לתושבי כפר סבא זאת בעקבות האווירה המשפחתית והמקומית השוררת בו.״

מתחם "חצר השוק", רח' ויצמן 125, כפר סבא. שעות פתיחה:

מסעדת זואי - יוונית (דגים) כשרה
א'-ה': 12:00- 00:00
ו': 8:00-14:00
שבת: 18:30- 00:00

מסעדת פיורי - חלבית כשרה
א'-ה': 11:30- 22:30
ו': 11:30- 15:00
שבת: שעה לאחר צאת שבת - 23:00

מסעדת ג'יימס - בשרית כשרה
א׳-ה׳: 12:00 עד אחרון הלקוחות
שישי: שעה לפני כניסת שבת
שבת: שעה לאחר צאת שבת