רגע לפני פסח, אתם בוודאי כבר מאורגנים עם המטעמים והתפריט שתכינו לארוחת החג. עכשיו זה הזמן לחשוב על הקינוחים לסיום הארוחה או המתוקים למהלך ימי החג. בחרתי מתוך רפרטואר המתכונים שלי עוגת שוקולד וחלווה. זו עוגה נפלאה ואהובה מאוד על משפחתי ומתאימה לחג. היא ללא קצפות, שכבות ושלל פרפראות וקלה להכנה.

עוגת שוקולד וחלווה
החומרים (לתבנית בקוטר 26 או 28 ס"מ, משומנת):
250 גרם שוקולד מריר
2 כפות מיץ תפוזים
2 כפות ליקר שוקולד
50 גרם חמאה/מחמאה
100 גרם חלווה שקדים
7 ביצים מופרדות
1 כוס קמח תופח לפסח מיוחד לעוגות ולאפייה מנופה

מצרכים לעוגת שוקולד וחלווה (צילום: פסקל פרץ-רובין)
מצרכים לעוגת שוקולד וחלווה (צילום: פסקל פרץ-רובין)

לציפוי:

200 גרם שוקולד מריר
100 גרם חמאה/מחמאה

לעיטור:

1/2 כוס שערות חלווה
1/2 כוס נטיפי שוקולד או סוכריות שוקולד
מעט אבקת סוכר

אופן ההכנה:

1. ממיסים בקלחת על להבה נמוכה שוקולד, מיץ תפוזים, ליקר שוקולד וחמאה/מחמאה לבלילה אחידה. מסירים מהלהבה ומוסיפים את החלווה. מערבבים לקרם חלק. מצננים קלות וטורפים פנימה את החלמונים בבחישה נמרצת.

2. במערבל חשמלי מקציפים את החלבונים תוך הוספת הסוכר. מקציפים לקצף יציב. מבליעים את קרם השוקולד לתוך הקצפת, מוסיפים את הקמח התופח לפסח ומבליעים לבלילה אחידה וחלקה. מעבירים את הבלילה לתבנית משומנת היטב ומשטחים. אופים בתנור שחומם מראש ל־180 מעלות במשך כשעה ומצננים היטב.

3. להכנת הציפוי: שמים את השוקולד והחמאה/מחמאה בקערת זכוכית, ממיסים במיקרוגל במספר פולסים ומצפים את פני העוגה ודפנותיה בעוד הציפוי חם. מעטרים בשערות חלווה ובתלתלי שוקולד.

טיפסקל

אוהבים חלווה ורוצים עוד? הכינו בנוסף לציפוי המוצע כאן קרם חלווה: הקציפו 150 גרם חמאה/מחמאה עם שתי כפות אבקת סוכר, הוסיפו 70 גרם שוקולד לבן מומס, 1 כפית ליקר שקדים או כף רוזטה ו־100 גרם שערות חלווה. הבליעו היטב בקרם. מרחו את הקרם על העוגה ואז את הציפוי.