פתיחות של ברי יין זה כבר דבר בשיגרה, אני כבר לא מתרגשת  ולא פעם המקום אכן חביב ולא יותר.
מה שכן, כמו תמיד אצלנו בתל אביב, זה אף פעם לא נצמד לטייטל והמוח הישראלי חייב לשדרג ולהעשיר. כלומר סושיות מזמן הפכו למזללות אסייאתיות, המבורגריות למזללות בשר וברי יין מספקים לא רק יין וכמה גבינות אלא תפריטי אוכל עשירים במיוחד.

זה בדיוק מה שקורה בתל א-וין. 

איך שהגעתי למקום פגשתי פרצוף מוכר שכמעט כל תל אביבי/ת חובבי שריצה בבתי קפה יכירו וזה את גל רווה, הבעלים ומי שהקים לפני 20 שנה את קפה זוריק בכיכר מילאנו בת"א, שהיה קפה הבית שלי תקופה די ארוכה למרות שלא גרתי שם בכלל. בהמשך רווה היה אחראי גם על הקמת בר היין השכונתי אל-ואסינו ועל בר היין שאטו שועל שהפך ללוקיישן הדייטים האולטימטיבי. כפי ששמתם לב עולם היין מוכר לרווה ולכן פתיחה של בר יין באחד הלוקיישנים הכי מרכזיים בעיר, לא ממש הפתיעה אותי.

המקום ממוקם בפינת ארלוזורוב דיזינגוף עם מרפסת נהדרת שפונה אל הרחוב ונותנת לכם את האופציה לשתות כוס יין של סנובים ולהביט על אלו שלא מצאו את עצמם. את המטבח מוביל שף דן גרשונוביץ' (אקס אייבי, טאיזו ומונא), שמציע אוכל ים שמשלב ים תיכון קליל ומנות בראסרי סטייל.

כל בר צריך מרפסת. תל אוין (צילום: פייסבוק)
כל בר צריך מרפסת. תל אוין (צילום: פייסבוק)

מה שותים?

רווה אחראי על היין, יש גם סומליה במקום אבל בעיקר מה שחשוב לו זה המבחר והמחירים הנגישים. היצע היינות גדול ממש, מעל 20 יינות בכל קטגוריה, היינות הן מכל העולם, ישראלים לא תופסים מקום גדול ויש בעיקר מהעולם הקלאסי עם הצצות פה ושם לעולם החדש, אז כל מיני פט-נט וטבעיים פחות תמצאו פה אבל ישנה קטגוריה ליין כתום שמשתנה כל הזמן.
המחירים- סבירים למה שקורה בעיר, תוכלו למצוא יופי של כוסות יין שלא עוברות את ה-40 שקלים כגון שרדונה מפוליה באיטליה ובלנד אדום מעמק הרון בצרפת.
אבל עשו לי טובה, לפני הכל, תפתחו את הארוחה עם הוורמוט הנהדר של מולי, שמיוצר בארץ, עם קרח ופלח של תפוז ואני מבטיחה לכם שתודו לי. 

מה אוכלים ליד?

בשונה מבר יין קלאסי בו האוכל הוא ביס ליד היין, פה לאוכל יש הרבה מקום ולכן בעיני זה בר יין ואוכל טוב ולא רק בר יין.
דן מביא לתפריט מגוון די עשיר של מנות וקצת משחרר את הצלחות הקטנות של דגים נאים, ברוסקטות וביסים שחוזרים על עצמן ומספק מנות של ממש. גבינת הפטה עטופה בשומשום קלוי היא ביס יווני כיפי ולוהט שעובד נהדר עם יין לבן יבש (53 שקלים), כמו הניוקי בחמאת לימון ומרווה, ארטישוק ופקורינו (78 שקלים), הטרטר בקר קצוץ גס ומוגש עם איולי אנשובי (57 שקלים), והוא נהדר ליינות הכתומים שיש בהם גם קצת מליחות או לאיזה בלנד אדום צעיר, אל תעזו לוותר על כופתאות הבשר של סבתא חנה שטובלות במין מרק חמצמץ - (58 שקלים) הן מנה כיפית ומשביעה בפני עצמה שמשחקת אותה עם יין לבן יבש או מבעבע יבש ויש בה שמנמנות בשרנית וחמיצות כיפית ובכלל - שיחוק של מנה שלא מצפים לראות בבר יין. 
אתם עדיין רעבים? יופי כי עוברים  לסטייק ברוטב דה פריז  (דמי גלאס) עם צ'יפס (118 שקלים)  או לדג-בורגר פריך ממש בלחמניה רכה, בשלב הזה היינו עמוק באדומים ופיזרנו חיוכים נוטפי אושר שיכור לכל אלו שהלכו על המדרכה לידינו ובהו בנו בקנאה.
אל תדאגו יש קינוחים אבל ביננו, אתם בבר יין- לכו על יין קינוח וככה תהנו מכל העולמות.

פותחים שולחן תל א-וין (צילום: אפיק גבאי)
פותחים שולחן תל א-וין (צילום: אפיק גבאי)

תל א-וין הוא אולי עוד בר יין, אבל הוא יופי של בר יין כי הוא מצוייד בלוקיישן מושלם, אוכל שמספק גם ביס ליד היין וגם ארוחת ערב של ממש ויופי של שירות.
ויש כמובן שעות שמחות: בימי ראשון-חמישי וגם בשבת בשעות 17:00-19:00,תוכלו להנות מ-30% הנחה על כל התפריט!

תל א-וין - שדרות בן גוריון 39, תל אביב | ימים א'-ה' 17:00-00:00 | יום ו'- סגור | יום ש' בין 17:00 - 00:00