במשך שנים רבות, התיבול MSG (מונוסודיום גלוטמט) היה במרכזה של מחלוקת בריאותית. רבים האמינו שהוא גורם לתופעות לוואי כמו כאבי ראש, דפיקות לב והתייבשות, במיוחד לאחר אכילה במסעדות אסייתיות. אולם לאחרונה, טרנד חדש ברשתות החברתיות מציג תמונה שונה לחלוטין. משפיעני מזון ב-TikTok מכנים את ה-MSG "מלך הטעמים" ומשתמשים בו בחופשיות במתכונים שלהם, תוך כדי הפרכת המיתוסים הישנים.
בשנות ה-60, ה-MSG התפשט לסין, שם שימש כפתרון יעיל להעצמת טעמים בתקופה של מחסור בבשר ומגבלות כלכליות. במקביל, חברות מזון מערביות כמו Campbell's החלו להשתמש בו במוצרים מעובדים. בסין, ה-MSG היה בשימוש הן בבישול ביתי והן במסעדות יוקרה, בעוד שבמערב הוא זוהה בעיקר עם מזון מעובד.
כיום, עם התרחבות ההיכרות עם המטבח הסיני והאסייתי האותנטי, התדמית של MSG משתפרת במערב. מנות כמו סיר חם סצ'ואני או אטריות צ'ונגצ'ינג מציגות את המורכבות האמיתית של המטבח הסיני, ואנשים פחות מדווחים על תסמינים לאחר אכילתן. באופן אירוני, בעוד שבמערב ה-MSG זוכה להכרה מחודשת, בסין עצמה ישנה מגמה הפוכה - המעמד הבינוני המתחזק מעדיף לחזור לשיטות בישול מסורתיות ולמזון אורגני לא מעובד, מה שמדגים כיצד תפיסות חברתיות לגבי אוכל משתנות כל הזמן.