בשבוע שעבר החורף סוף־סוף הגיע, והרגיע לא רק את האחראים על משק המים או את בעלי עסקי התיירות בצפון, אלא גם את יצרני המרקים, מהגדולים והתעשייתיים ועד לבשלנים קטנים יותר. בכל חורף, מאוקטובר עד פברואר, סנפרוסט משיקה סדרה של מרקים המכילים את הרכיבים הנדרשים להכנת המרק כמו ירקות, קטניות וכן ציר מרוכז.
הכנת המרקים פשוטה: שופכים את תכולת השקית לסיר, מוסיפים מים ואת הציר המגיע בשקית פנימית נפרדת, ומבשלים בהתאם לסוג המרק 10־20 דקות מרגע הרתיחה. "על פי נתוני סטורנקסט, השוק הזה של המרקים הקפואים עומד על 6־7 מיליון שקל, כאשר אנחנו כ־88% מהשוק הזה", אומרת רוני בהט, מנהלת יחידה עסקית מותגי המזון של תנובה. "בכל חורף תחת המותג סנפרוסט אנו מייצרים אותה כמות של מרקים, וקטגוריה זו מוכרת אצלנו חמישה חודשים. קטגוריית המרקים הקפואים מהווה כ־2% מסך המכירות של הירקות הקפואים של כלל המותגים. היא לא גדולה, אבל זה מכר תוספתי שנותן גם שירות לצרכנים".