החופש הגדול כבר כאן וזאת הזדמנות נהדרת לשתף גם את הילדים בממלכת המטבח, ויום העוגות הבינלאומי הנחגג ב-20 ליולי בכל שנה, הוא הזדמנות מצוינת לכך. אפייה משותפת עם הילדים היא זמן איכות נהדר ובסופו של דבר כשאוכלים עוגה שהכנו יחד זה שווה את הכל. המותג קוקי, המציע פתרונות לאפייה קלה, מעניק  5 טיפים לאפייה פשוטה, נוחה ונקייה יותר, או במילים אחרות – 'אפיית עוגה בגרסת הדור החדש".

גילה את העוף המטוגן המושלם? המקום החדש של השף אהרוני
לאור הביקוש: מתכון נוסף לעוגיות בראוניז שאי אפשר להפסיק לאכול

1. הכינו הכול מראש – הכינו את המצרכים בכמויות המדויקות בכלים נפרדים לפני שמתחילים ותוכלו להתרכז בקלות בחוויית האפייה בלי לשכוח שום רכיב. זה נכון תמיד, ובפרט כשיש ילדים במטבח, זה כיף אך גם רועש ומבולגן, לכן חשוב להכין את כל המצרכים מבעוד מועד. 

2. שינויי מזג האוויר הביאו אותנו לחשוב - לפעמים, בעונת הקיץ, כשהטמפרטורות גבוהות מאוד, השמנת המתוקה לא מצליחה להפוך לקצפת. כשזה קורה לא להתייאש – הכניסו את קערת המיקסר ואת וו ההקצפה למקפיא ל-10 דקות ונסו שוב להקציף. הכלים הקרים יעזרו להקצפת השמנת. 

3. העיקר שיש קמח - במתכון דורשים מכם 'קמח תופח' ובמזווה יש לכם רק קמח רגיל? אין בעיה. ערבבו 1 כוס קמח רגיל עם 1 כפית אבקת אפייה. זה יעשה את העבודה.

4. בחרו מתכונים קלים - רוצים עוגה מהירה בלי הרבה בלאגן במטבח? חשוב לבחור מתכון קל שבו מערבבים את כל הרכיבים לקערה אחת ואינו דורש שלבים רבים אחרת נסיים את הכנת העוגה לבד. הנה מתכון קל ופשוט לעוגת שוקולד

5. בחירת תבניות קלות לתפעול או לניקוי – מצאו לכם תבנית מנצחת שמתאימה בגודל ובצורה לעוגה שאתם אוהבים. זו יכולה להיות גם תבנית חד פעמית שבה נייר האפייה כבר מונח בתוך התבנית ולא דורש התעסקות במהלך ההכנה.

יום העוגה הבינלאומי. צילום באדיבות קוקי (צילום:  אנטולי מיכאלו)
יום העוגה הבינלאומי. צילום באדיבות קוקי (צילום: אנטולי מיכאלו)

עוגת שוקולד מהירה שתמיד מצליחה

העוגה הנפוצה ביותר בעולם, וגם בישראל זו עוגת השוקולד. היא טעימה, יפה וניתן להכין אותה באין ספור גרסאות וצורות.הקונדיטורית של רשת קפה ביגה, שרית גז, מעניקה מתכון של עוגת השוקולד הנמכרת ביותר ברשת ביגה. היא עשירה, מלאת בטעמים, רכה, יפה וטעימה במיוחד.

מצרכים: 

  • 200 גרם שוקולד מריר
  • 130 גרם חמאה
  • 5 ביצים 
  • 4\3 כוס סוכר
  • קורט מלח
  • 70 גרם קמח/ לרגישים לגלוטן אפשר להשתמש בקמח ללא גלוטן 
  • כפית אבקת אפיה
  • 50 גרם שוקולד צ'יפס

אופן ההכנה:
1. ממיסים  שוקולד מריר וחמאה לתערובת אחידה בבן מארי או במיקרו בפולסים של 30 שניות.
2. מקציפים את הביצים והסוכר יחד לקצף תפוח ואוורירי.
3. מוסיפים את תערובת השוקולד לתערובת הביצים וממשיכים להקציף.
4. מוסיפים את החומרים היבשים ואת השוקולד צי'פס ומערבבים בתנועת קיפול עדינה את התערובת עד שהיא מתאחדת.
5. מוזגים לתבנית משומנת או מרופדת בנייר אפייה ומכניסים לתנור. אופים ב-165 מעלות. זמן ההכנה 30-35 דקות. 

עוגת שוקולד של ביגה. אפשר גם בתבנית מלבנית (צילום: יחצ)
עוגת שוקולד של ביגה. אפשר גם בתבנית מלבנית (צילום: יחצ)