השבוע אני מציעה לכם להכין את גרגירי האורז בצורה קצת אחרת, צבעונית יותר. האורז הוא המאכל הבסיסי והאהוב ביותר במטבח, שלובש ופושט צורה וטעם לפי רצוננו וסוג הארוחה שבה הוא מוגש. התוספות הצבעוניות הופכות את המנה לעליזה ושמחה - וזו בדיוק הדרך לשכנע ילדים סרבנים לאכול מאכלים שלא אהובים עליהם.



מעבר לצבע, תמיד כדאי לשלב תוספות של מרכיבים שהם אוהבים. הפעם השתמשתי בגרגירי אורז מלא, בתוספת קוביות גמבה אדומה, גרגירי תירס, אפונה ופרוסות פטריות, שיוצרים יחד מנה עשירה, בריאה וצבעונית. מי אמר שאורז זה משעמם?




אורז מלא עם ירקות


החומרים:



(ל-6-8 מנות)



2 כפות שמן זית


1 בצל גדול קצוץ דק


1 גמבה אדומה חתוכה לקוביות קטנות


1/2 כפית מלח ופלפל שחור גרוס


1/2 כוס גרגירי תירס קפואים


1/2 כוס אפונה ירוקה קפואה


1 כוס פטריות פרוסות


2 שיני שום כתושות


1 כפית כמון


1/2 כוס כרוב חתוך לרצועות דקיקות


2 כוסות אורז מלא


4 כוסות מים או מרק עוף מסונן



אופן ההכנה:


1. מחממים בסיר רחב את השמן ומטגנים את הבצל עד להזהבה. מוסיפים את הגמבה, המלח והפלפל, מערבבים ומטגנים במשך דקה-שתיים. מוסיפים את גרגירי התירס, האפונה והפטריות, מערבבים ומאדים במשך כ־7 דקות תוך כדי בחישה.


2. מוסיפים את השום, הכמון, הכרוב והאורז המלא ומערבבים היטב. יוצקים את המים ו/או המרק ומבשלים על להבה נמוכה כ־40 דקות, עד שהאורז מתרכך וסופח את כל המים. מורידים מהאש ומשאירים את הסיר מכוסה כ־5 דקות, מערבבים ומגישים חם.


3. טיפ לממהרים - הביאו את המים לרתיחה וכבו את הלהבה. כסו את הסיר במגבת, והמתינו כ־25 דקות.



טיפסקל


אתם מוזמנים לשנות ולגוון את סוגי הירקות שמשלבים עם האורז. חשוב לשטוף היטב את גרגירי האורז במי ברז שלוש פעמים. כדי לקבל את הגרגירים לבנים ובוהקים, יש להשרות אותם לילה קודם בהרבה מים עם מעט מיץ לימון.



למתכונים נוספים של פסקל.