לפני שש שנים בדיוק, ממש כמה ימים לפני שנורתה יריית הפתיחה של מבצע "צוק איתן" והתחילו האזעקות והבלאגנים, ביקרתי בפעם הראשונה בקיבוץ אורטל. ביקשנו צימר יחסית מבודד וקבלנו את אחת הבקתות הצפוניות ביותר, שהמרפסת שלה משקיפה אל הגבול הצפוני. אבל מה זה צפוני? ברמת המוצב.

רחבת יקב אורטל (צילום: מיטל שרעבי)
רחבת יקב אורטל (צילום: מיטל שרעבי)

אורטל קומבט 
אני זוכרת איך אמרתי לפרטנר שנסע איתי ,שזה ממש מפחיד ומה נעשה אם פתאום תהיה אזעקה ותיפול איזו קטיושה. לא כי אני חרדתית, אבל ככה זה כשאת ילדה שגדלה באייטיז, שאבא שלה לא היה בבית בשלום הגליל, ושצפתה יותר מידי בערוץ הזה עם ארזי הלבנון. סתם דעות קדומות, למה מה כבר יש שם? חיזבאללה? בסוף לא קרה שום דבר. הצפון הפך להיות באופן אירוני לאחד האזורים הבטוחים יותר באותה תקופה, הרבה יותר מתל אביב שהפכה קלסטרופובית. חבל שלא נשארנו, אמרתי לבחור לפני שגויס בצו 8. חבל באמת.

אנחנו כבר לא בקנזס
אחרי התמקמות, בשלווה שלא הכרנו בתל אביב, ביקרנו ביקב. זה שנסע איתי לא היה חובב יין מובהק והגיע עם המון דעות קדומות, אז אני בעיקר שתיתי. עשינו סיור בכרמים  וכמעט שכחתי שאנחנו בשיא הקיץ. בזכות מזג האוויר הקריר שאפילו גרם לי לרצות ללבוש משהו ארוך בערב. סיירנו גם בהמון שבילים שלא הפסקתי להצטלם עליהם. כמו דורותי.
אשכול בכרם, יקב אורטל  (צילום: טליה לוין)
אשכול בכרם, יקב אורטל (צילום: טליה לוין)
מודל להערצה  
קיבוץ אורטל נכנס לי ללב. גם היקב שלהם וגם היינות הצנועים, הטובים והמיוחדים שנעשים שם באהבה. חזרתי לשם עוד כמה פעמים מאז  ושמחתי לגלות שהגיעה אל היקב ייננית, נעמה סורקין שמה שהיא גם כורמת ואישה מרשימה. אם יש נשים שאני מביטה עליהן בהערצה אלו יינניות. אני תמיד מנסה לדמיין את עצמי במקצוע אבל אני מפונקת מידי. תנו לי רק לשתות.
נעמה סורקין (צילום: מירה איתן)
נעמה סורקין (צילום: מירה איתן)
סגר יום 
כל הסיפור הזה מגיע אליכם משתי סיבות: אחת, אנחנו נמצאים כרגע בסוג של סיר לחץ, וכשסגר לא סגר בסופ"ש מרחף לנו מעל הראש מצאתי את עצמי לפני כמה ימים ממש מפנטזת על הבקתה הצפונית. אז אני ממליצה לכם פשוט לקחת את בן הזוג או את המשפחה או אפילו סתם את עצמכן ולסגור איזה סופ"ש בקיבוץ אורטל. כמובן אל תפספסו שום הזדמנות לבקר ביקב שפתוח גם בסופ"ש רק צריך לתאם מראש. מקום מושלם לוויקאנד.
 
הסיבה השניה היא לטעום או לקנות את "געש 2017" שלהם. בלנד אדום יבש, שכייף לשתות בבריזה במרפסת. זה יין לרומנטיקה, יין שהוא וואליום, יין שעובד גם אם אתן לבד. ואלוהים יודע שאנחנו ממש זקוקים לזה.