לפני שלושה חודשים עבדה ליאת משען, מנהלת השיווק החדשה של יקב רקנאטי, במערכת הבריאות, עד לפני כשנה, ב-'אסותא מרכזים רפואיים'. את חודש המודעות הבינלאומי לסרטן השד היא מכירה היטב מהצד השני של המתרס. אלא שהפעם וכפרויקט ראשון שלה בתפקיד החדש, היא החליטה לגייס את הידע שלה בנושא ואת הצורך הכל-כך נחוץ במודעות למחלה, וגייסה את יקב רקנאטי לפרויקט מיוחד שיימשך לאורך כל החודש.

אוקטובר הוורוד 
במהלך חודש אוקטובר יימכרו היינות הוורודים של יקב רקנאטי – רוזה וגרי דה מרסלאן, עטופים בחבק מיוחד שיישא את ההאשטאג #גמאני_מרימה_כוס_ לַחַיִּים. 25 אחוזים מהרווחים על מכירת בקבוקים אלה יעבור לתמיכה בפעילות עמותת גמאני, אשר מעניקה תמיכה נפשית ורגשית וסיוע לנשים חולות בסרטן השד.

#גמאני_מרימה_כוס_לחיים. חודש המודעות לסרטן השד (צילום: עומרי מירון)
#גמאני_מרימה_כוס_לחיים. חודש המודעות לסרטן השד (צילום: עומרי מירון)

מקום חיובי ואופטימי 
"אחד הדברים שבערו בי היה לקחת את הפעילות בחודש אוקטובר שאני מכירה מתפקידי הקודם למקום יותר חיובי ואופטימי", אומרת משען, "כשהתחלתי לעבוד ביקב וראיתי את הבקבוקים היפים של הרוזה, שמעבר לפיגורה הנשית הבולטת שלהם ולצבע הוורוד האופטימי, הזכירו לי את כל מה שאני מכירה מהנשים הללו שמתמודדות עם המחלה ויוצאות מהן כל כך הרבה עוצמות. ולכן זה היה נראה לי חיבור מתבקש".

אחרי שבעלי היקב לני רקנאטי ואורי שקד, והמנכ"ל יניב ענבר, תמכו ונתנו רוח גבית ליוזמה של מנהלת השיווק שלהם, "זה כל כך לא מובן מאליו שהם נותנים למנהלת שיווק חדשה לזרום עם השיגעונות שלה", פנתה משען לקולגה משכבר הימים, יאנה דרום, יזמית ומרצה שהחלימה מסרטן השד בעצמה ובשנים האחרונות מקדישה את זמנה לתמיכה ועזרה לנשים המתמודדות עם המחלה.

תמיכה וגילוי מוקדם 
"מידי שנה יאנה עורכת תצוגת אופנה מיוחדת לנשים המתמודדות עם סרטן" מספרת משען "רציתי לקחת חלק באירוע, אבל בגלל הקורונה במקום התצוגה השנתית היא סיפרה לי שמתעתדת להצטלם הפקת אופנה מיוחדת בה ישתתפו חמש נשים המתמודדות עם המחלה. מיד קפצתי על הרעיון, יאנה חיברה אותי יחד עם קבוצת "גמאני" (גמאני חליתי בסרטן השד) שעורכת פעילויות בכל רחבי הארץ, ומכאן החל שיתוף הפעולה". יום הצילומים המושקע נערך בחסות היקב ולצד סטייליסטים מאפרים וצלמים, היה שם גם לא מעט יין. אבל משען מדגישה שבניגוד לפרויקטים אחרים, בהם מסתכלים בין היתר גם על שורת הרווח, המטרה היא נטו מודעות: "אף אחד לא עומד על מדדים ויעדים. המטרה שלי היא באמת לא לקדם את היינות, וזה לא מליצי. בעיני זה מפגן של אופטימיות תמיכה ועידוד גילוי מוקדם". 

הפעילות תתקיים בחודש הקרוב בכל חנויות היין. איך הייתה ההיענות? 
"רצינו שהיא תגיע  גם למסעדות אבל בגלל המצב זה לא התאפשר. הייתה היענות מאד מרגשת בקרב כל מי שפנינו אליו. חנויות היין מותגו בצורה מדהימה והייתה היענות טוטלית מצד כולם.  למרות שהקהל והמנהלים הם ברובם גברים. הם שיתפו בעמודים שלהם ברשת את הבקבוקים והמיתוג וכתבו שהם גאים לקחת חלק בקמפיין. זה חימם את הלב".
 
ספרי על החוויה במהלך ההפקה
"ההפקה עצמה הייתה מאד מרגשת, יש שם סיפורים של נשים שמתמודדות עם המחלה כמו בחורה בת 31 שרק התחתנה או אחות שילדה לפני שלושה שבועות וגילתה שהיא חולה במהלך ההיריון. אמרתי לבן הזוג שלי כשחזרתי מהצילומים שמצאתי בהן עוצמות וחיים שלפעמים אני לא מוצאת בנשים בריאות שמקיפות אותי". 

מה ייחשב עבורך כהצלחה בפרויקט הזה?
"אני מאד מקווה שהפרויקט יחזק נשים, יגרום להן לקצת שמחה ואופטימיות וגם יעודד גילוי מוקדם של המחלה".

את הבקבוקים הממותגים תוכלו למצוא לאורך החודש הקרוב עד גמר המלאי. אתם מוזמנים לתייג את הפעילות ברשתות החברתיות ולהרים כוס לחיים. #גמאני_מרימה_כוס_ לַחַיִּים