מה קורה כשקבוצת מסעדות גדולה קונה מסעדה מקסיקנית קטנה שהקימו שני חברי ילדות מכפר יונה? היא הופכת אותה לרשת. קבוצת BBB, שמפעילה 105 מסעדות בפריסה ארצית, רכשה בינואר את מסעדת רפידוס בנתניה ומאז פתחה שלושה סניפים נוספים - עם חזון להגיע ל-20 מסעדות.
הסיפור התחיל במרץ 2022, כשחבר ילדות צעירים מכפר יונה - שחר מאיר ואוהד פרג' - פתחו את המסעדה הראשונה של רפידוס בעמי סנטר בנתניה. השניים ביקרו באירופה, נתקלו בדוכן אוכל מקסיקני, התאהבו בטעמים וביקשו לשחזר אותם בישראל.
בינואר 2025 קבוצת BBB רכשה את הפעילות של המסעדה, ומאז הכל קרה מהר. הרשת פתחה שני סניפים בכפר גנים בפתח תקווה ובמרכז העיר בהרצליה, והשבוע נפתח הסניף הרביעי ברחוב רוטשילד בראשון לציון. בחנוכה ייפתח הסניף החמישי בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב.
השקעה של 600-700 אלף שקלים לסניף
כל סניף של רפידוס משתרע על שטח של כ-70 עד 100 מטר רבוע, ונפתח בהשקעה של כ-600 אלף שקלים. הסניף בהיכל מנורה מבטחים, שייפתח בחנוכה מתפרש על שטח של כ-100 מטר רבוע, ידרוש השקעה גבוהה יותר - כ-700 אלף שקלים.
הסניף החדש בראשון לציון פועל בקונספט של Taco Bar - בר טאקו צעיר וקליל באווירה מקסיקנית אותנטית, עם קוקטיילים מיוחדים, בירות ומנות בר שמתאימות לבילוי לילי.
התפריט ומוצרים ממותגים
התפריט כולל מגוון רחב של מנות מקסיקניות: רפידוס קראנץ' ראפ - מנת הדגל של הרשת (56-65 שקלים), קטגוריה שלמה של טאקו כמו טאקו בירייה וטאקו קריספי צ'יקן (42-64 שקלים), נאצ'וס עם מטבלים (34 שקלים), מנות ילדים (48 שקלים) ומנות רחוב נוספות כמו צלעות תירס וכנפיים.
בימים אלו הרשת מפתחת סדרת מוצרים ממותגים שיימכרו תחילה בסניפי הרשת ובהמשך באתר האונליין. המוצרים הראשונים: שקית חטיף נאצ'וס ממותג בתיבול ברביקיו שיוגש לצד מטבלים, ליין של רטבים ומטבלים ממותגים, וליין של משקאות אלכוהול ייחודיים.
בנוסף, הרשת החלה להפעיל שירות קייטרינג בוטיק ואיכותי עבור הפקות ואירועים לחברות וארגונים גדולים.
תורג'מן הוסיפה: "פתיחת הרשת היא צעד טבעי באסטרטגיית הצמיחה שלנו לשנים הקרובות ואני מאמינה שעד סוף 2025 יהיו כבר 5 מסעדות". החזון ארוך הטווח: כ-20 מסעדות בפריסה ארצית.
הסניפים: נתניה - עמי סנטר, פתח תקווה - כפר גנים, הרצליה - מרכז העיר, ראשון לציון - רחוב רוטשילד, תל אביב - היכל מנורה מבטחים (ייפתח בחנוכה)