נחמדה בסך הכל: סיכום 2020 ביקב הרי גליל

"היא לימדה אותנו להיות גמישים מאוד", אומרת דנה שרון, מנהלת השיווק ביקב הרי גליל, על שנת 2020. "מי שהבין מהר, מי שידע לאזן, למכור בצורה נכונה, לתת שירות לציבור בדרך שונה – התעשת והצליח לצמוח"

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
יקב הרי גליל - בציר 2020
יקב הרי גליל - בציר 2020 | צילום: יח"צ
3
גלריה

שנת הקורונה הציבה בפני ענף היין הישראלי אתגרים, בלשון המעטה, וקשיים של ממש, בלשון מדויקת יותר. הראשון שבהם, בעיניהם של אנשי הענף, הוא הצניחה החדה בפעילות המסעדות. "בחלק הראשון של השנה, השוק נפתח־נסגר כל הזמן, וניסינו למצוא פתרונות", שרון מספרת. "הקצינו משאבים לעזרה למסעדות, כדי שיפרסמו את עצמן, כדי שייערכו לשירות טייק אוויי, ועוד".

הבשורה הטובה בשנת היין הזו היא, כמובן, העלייה בצריכה הביתית. "כיוון שאין היום ישיבה במסעדות, אנשים מחפשים יינות בחנויות יין, בסופרמרקטים, באתר וגם ביקב. יינות הווליו פור מאני התחזקו מאוד, ובעיקר סדרות האמצע, כמו גליל אצלנו. אנשים התחילו לשתות יין איכותי, ועדיין הסתכלו על הכיס".

יקב הרי גליל חגג השנה יום הולדת 20. לרגל האירוע, נוצר יין ששמו הכורמים, ושמשלב ענבים מחמשת הכרמים של היקב. ארבע שנים עבדו על היין הזה, שהמהדורה המוגבלת שלו נמכרה כולה בחנויות היין. על תוויות הבקבוקים התנוססו דמויותיהם של כל אחד מכורמי היקב, בכרמו. יין נוסף שנולד השנה הוא יראון רוזה, שבא לעולם כשנה אחרי היראון הלבן, ושכל בקבוקיו נמכרו בתוך חודשיים.

יראון רוזה
יראון רוזה | צילום: יח''צ יקב הרי גליל

ומה הלאה, ב־2021? "לדעתי, בשנה הקרובה נהיה חכמים יותר. נדע לא להיבהל ולפעול בדרך הנכונה. אני חושבת שצריכת היין תמשיך לעלות. זו מגמה כללית, לא רק בתקופת הקורונה. לנו יש בקנה הרבה יינות חדשים, עם סיפורים חדשים. הסנונית הראשונה לשנה זו היא הסדרה הצעירה שלנו, ששמה יהיה בר, כחלק מהחיבור שלנו לעולמות הבר קיימא. אלה יינות צעירים, קלילים, יומיומיים, במחיר שווה לכל כיס וכל נפש".

יקב הרי גליל. מארז ליום סתווי
יקב הרי גליל. מארז ליום סתווי | צילום: שני הלוי

תגיות:
יין ישראלי
/
סנהדרינק
/
יקב הרי גליל
/
סיכום שנה 2020
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף