יורי ואלכסנדרה משתפים שהם ממעטים לטייל עם הילדים. לדבריהם, ארבעת הבנים שלהם עסוקים במריבות ובהצקות, וזה “מוציא את החשק” לבלות זמן איכות יחדיו. מבחינתם, עד שהילדים לא יגדלו מספיק או יסתדרו ביניהם - אין חופשות משותפות. 
אין ספק שזוהי תקופה נהדרת לבלות עם המשפחה, למשל: בחופשה בצימר או בביקור משפחה רחוקה. אצל רבים מאיתנו השהות עם המשפחה המורחבת, ואפילו עם המשפחה הגרעינית, יכולה להציף מתחים ומשקעים. משפחות גרושות מתמודדות עם סדרים חדשים, וחלק מהזיכרונות מציפים סיפורים לא סגורים מהעבר ועשויות להתעורר תחושות כאב ותסכול.
בחיי היומיום רוב ההורים ובני המשפחה עסוקים בשגרה של עבודה, חוגים, חברים, מחשב ועיסוקים שונים. בימי החג יש לפתע זמן משותף פנוי, ולכן צפים ועולים דברים שבשגרה אפשר להתעלם מהם. כעת, כשכולנו באותו החלל באותו זמן, הבעיות והעימותים נחווים בעוצמה. בזמן המשותף המתמשך מרגישים יותר את האח ההיפראקטיבי, האם הביקורתית, האב ששקוע בנייד והאחות המסתגרת.

תכנון, תכנון, תכנון

כשמדברים על חופשות, הצד הכלכלי יכול להעיב גם הוא. יש הוצאות מרובות על בגדים, הופעות, מסעדות והזמנות אוכל הביתה. הילדים מבלים עם חברים ומבקשים כסף לבילויים. ייתכן שהורה אחד תומך בלשחרר את הארנק, ואילו להורה האחר זה לא מתאים. 
כמו כן, עלולות לצוף מחלוקות לגבי הבילויים בחג בשל פער גילים ותחומי עניין שונים. יש מי שיעדיף להיות בבית ומי שירצה לבלות בחוץ. יש מי שזקוק לזמן לבד שלו ומי שרוצה הרבה ביחד. ייתכן שההורים רוצים יותר זמן בית ואילו הילדים כמהים לעניין בחוץ.
נשמע מאתגר, אך עם הכנה מראש ומחשבה אפשר לעבור זאת, ואפילו בהנאה. אם אחד מבני המשפחה מרגיש פחות נוח בבילויים הגדולים המשפחתיים, אפשר לבחור מראש אירועים חשובים הדורשים נוכחות מלאה ולראות אלו מפגשים ניתן לשחרר.
תכנון מקדים - אפשר לכתוב בטבלה על המקרר ולאפשר לכולם להכניס אירועים שחשובים להם, וכך ניתן לכבד את הצורך של כל אחד בנפרדות או צורך ב”ביחד”. בתוך זאת נסו לשמור על שגרה כלשהי, וסמנו ימים שבהם יש שוברי שגרה.
בתוך הזמן המשפחתי נסו למצוא זמן זוגי, או זמן שבו כל אחד מכם מתפנה לענייניו. זה גם החופש שלכם. דאגו שכל אחד מבני הזוג ימצא את הזמן הפנוי שלו. אפשר למצוא עזרה לא יקרה אצל בני נוער בשכונה, או אפילו לעשות קייטנת בית מתחלפת, אם הילדים צעירים.
נסו להגדיר לעצמכם ולילדים את התקציב לימים הפנויים - מתנות, בילויים ואירוח. העבירו לילדים את התכנון מראש, כך שלא יהיו ציפיות ואכזבות.
כדאי שלכל אחד מבני המשפחה תהיה אפשרות לבחור בילוי אחד עבור כולם, אשר יתאים לתקציב ולזמן - וכך כולם ירגישו שייכות.