אחרי ארבעה ימים של חוסר ודאות, לצד זיק של תקווה, קיבלה משפחת טשרניחובסקי - ההורים שי וסיגלית, האח הדי והאחות הילה - את בשורת האיוב לפיה אורי (29) נרצח בידי בני עוולה וגופתו נמצאה וזוהתה מתוך מאות הגופות בטבח של מחבלים מהחמאס במסיבה בנווה רעים.

מאות, בהם רב הישיבה התיכונית שבה למד, הרב הראשי לפתח תקווה מיכה הלוי, ליוו את אורי בדרכו האחרונה בבית העלמין סגולה בעיר. רבים ספדו לו, דיברו על הצעיר הכריזמטי, הבלתי מתפשר, המקצוען והידען, חבר אמת, שעזר לאחרים בלימודים באוניברסיטת בן גוריון.

האם סיגלית, שעוסקת בתחום החינוך ובמשך שנים ניהלה את האגף היסודי בעיריית פתח תקווה, נראתה שבורה, לא מעכלת את רוע הגזרה. כך גם אביו שי, האחות הילה והגיס שניר, שניהל את המערך העיקש במשך יותר מ-90 שעות כדי לנסות ולאסוף כל שבב של מידע שיוביל לאיתורו של אורי בחיים.

איש מבני המשפחה לא ידע שאורי, שמתגורר בדירת סטודנטים עם שותפים בבאר שבע, היה במסיבה סמוך לקיבוץ רעים. כשנודע דבר המתקפה האיומה, אף אחד במשפחה לא חשש, עד שהתפרסמה תמונה באינסטגרם, ובה נצפה אורי, ששימש כברמן במסיבה. בדיעבד התברר שסמוך לשעה 02:00 בלילה הוא יצא מביתו והגיע למסיבה כדי לעבוד. עוד התברר, כי במשך מספר שעות הוא ניהל קשר עם אימו, אחותו, חברו הקרוב וגם ידידה טובה השוהה בהודו, ושיתף אותם ביריות ובכך שהוא מרגיש בסדר ומסתתר ברכב, כדי לא להיתפס על ידי בני העוולה.

בשלב מסוים הקשר עמו נותק והחלה חוסר הוודאות. א היה ברור אם נגמרה הסוללה בנייד, אם הוא נמצא באזור ללא קליטה, או חלילה פקד את המשפחה אסון. איש לא ידע לתת להם מידע, גם לא גורמי הביטחון ההצלה. בני המשפחה פנו לעזרת הציבור, אבל התשובה לא הגיעה במשך ארבעה ימים, עד שעל דלת המשפחה ברחוב דגל ראובן בכפר גנים התדפקו מבשרי הרעה, חיילים שעל כתפיהם הוטלה המשימה לבשר את הנורא מכל. 

האב, שי טשרניחובסקי, מיהר להודיע למקורבים: "המום וכואב להודיע כי בני אורי טשרניחובסקי נרצח בידי בני העוולה". בהלווייתו, שנערכה היום, אמר האב: "זה ילד שבכל מקום היה כובש את כולם, רהוט בהתנסחות שלו, תמיד עזר. בעיקר ריגש אותי הרב חנוך בן פאזי, שלימד אותו בשמינית ופנה אליי ואמר לי 'יש אלפי תלמידים שעברו דרכי. מה שייחד את אורי זו דרך הארץ שלו, הוא התבטא באופן שהשאיר חותם בכל מקום ולכן תמיד היה מוקף בחברים'". האב הוסיף, כי "למרות שחלפו 11 שנים מאז סיים את התיכון, כל המורים כתבו ביומן את הרשמים שלהם מאורי. כולם מדברים עליו רק בטוב".

שניר, בעלה של הילה, אחותו של אורי ז"ל, ציין: "אורי שלנו איננו. סוף עצוב לתפילותינו ולתקוותינו. כל כך הרבה אנשים אוהבים את אורי, והוא חשוב לכל כך הרבה. מחזקים את משפחות הפצועים, הנעדרים והחטופים, מחבקים את משפחות הנופלים". אחד מחבריו של אורי ז"ל כתב: "אורי הנסיך טשרניחובסקי, חושב כבר שלושה ימים על כל הפעמים שנכנסת ליחידה והיית מחבק אותנו. רק לפני שבועיים נפגשנו, לא היית צריך לספר שאתה מאושר, ראו את זה עליך, אמרתי לך שחייבים לשבת לבירה בהקדם. שלושה ימים קיוויתי שיקרה נס, שאולי תופיע, שתספר איך הצלחת להימלט מהמסיבה. לאחר מכן קיוויתי שאולי נפלת בשבי, אבל אתה חי ומחייך לסובבים אותך. הכל התנפץ. נוח על משכבך בשלום, תחייך למלאכים. הנסיך הקטן מיחידת שט"ל – אני כבר מתגעגע".

ראש העירייה, רמי גרינברג: "כואבים ודואבים את מותו של אורי טשרניחובסקי ז"ל בקרבות בדרום. אורי היה בן 29 במותו, תושב שכונת כפר גנים. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה ונלווה אותה ככל שיידרש. יהי זכרו ברוך".