פתיחתם המחודשת של אתרי הבנייה ושיבתם לעבודה של ערביי ישראל, העלו את מפלס הדאגה והפאניקה בקרב התושבים ברחבי העיר בכלל ובקרב אלו המתגוררים בסביבת אתרי בנייה בפרט.

מדי יום מתקבלות במוקד 106 של עיריית פתח תקווה ובמוקד 100 של המשטרה מאות תלונות מתושבים, שמדווחים על שמיעת שיח בערבית, זיהוי דמויות מחשידות, וכן דרישה לבצע ביקורות במטרה למנוע אפשרות לפעילות עוינת בקרבתם.

בלי כל קשר, מפקחי הבנייה באגף הפיקוח על הבנייה בעירייה מבצע מידי יום סריקות בין אתרי הבנייה ובודק את העובדים במקום וזאת כדי למנוע זליגה של שוהים בלתי חוקיים לאתרים. גם כוחות משטרה מבצעים פעילות מבצעית יזומה ולא אחת נבדקים מסמכיהם של הפועלים השונים.

"צריך להבין שערבים תושבי ישראל הינם אזרחים לכל דבר והם רשאים להגיע לעבודה. קבלנים שיעסיקו שב"חים ישלמו מחיר כבד. במקרים כאלה נפעל להוצאת צווי הפסקת עבודה לאותם אתרים, כדי לפגוע בכיסם. זאת במקביל לפתיחת הליך פלילי. בשעה כזאת כולנו חייבים לפעול בהקפדה יתרה ובזהירות רבה ובמקביל להוריד ככל שניתן את מפלס הלחץ והחרדה של האזרחים", אומרים לנו גורמים בעירייה ובמשטרה.

נציין כי בין התלונות שהתקבלו נשמעה צעירה הטוענת כי היא מזהה תנועה ושומעת מחבל על גג ביתה. באירוע אחר דווח על חשד לגרירת גופה בקריית מטלון, אלא שאירועים אלו נבדקו ונשללו. מכאן גם בעירייה וגם במשטרה הבינו כי האזרחים בשעה זו מצויים בחרדה מובנת, ולא אחת הם פותחים תלונות שווא.