מרכז המבקרים למחזור פסולת אלקטרונית וסוללות של תאגיד מ.א.י פקטורי הגיע להפנינג איסוף ומחזור פסולת בגבעתיים, בשילוב סדנת תיפוף סביבתי על כלים שהוכנו מפסולת אלקטרונית. המבצע הייחודי קרא לתושבים להביא פסולת אלקטרונית וסוללות מהבית, להעביר אותה למחזור במפעל הנייד וללמוד על חשיבות מחזור הפסולת האלקטרונית, תוך כדי מחזור בפועל.

האירוע נולד מתוך שיתוף פעולה של עיריית גבעתיים ותאגיד מ.א.י למחזור פסולת אלקטרונית, הפועלים יחד ליצירת שינוי חברתי-סביבתי ביחס לפסולת הכי מזהמת – פסולת אלקטרונית. במסגרת שיתוף הפעולה, הופעלו השנה תוכניות חינוכיות בנושא בכל בתי הספר בעיר והוצבו ברחבי העיר מרכזי מחזור עירוניים חדשים לפסולת אלקטרונית וסוללות.

על נתוני תאגיד המחזור, בכל שנה מייצר כל תושב בישראל כ-17 ק"ג פסולת אלקטרונית. ביחד, מייצרים אזרחי ישראל כ-160 אלף טון של פסולת אלקטרונית, המהווה כ-3% מכלל הפסולת המיוצרת בשנה בישראל. עם זאת, היא מהווה כ-70% מתכולתה הרעילה והמזיקה מאוד לבריאות התושבים, בכלל חומרים מזהמים כמו עופרת וכספית, שעלולים לגרום למחלות במערכות העצבים והנשימה.

כיום, מרבית הפסולת האלקטרונית אינה מגיעה למחזור. בישראל נשרפת כמות עצומה של פסולת אלקטרונית רעילה, המזהמת את האדמה, את מקורות המים וגם את האוויר, ופוגעת בבריאות התושבים. לדברי מחזיק תיק איכות הסביבה בעיריית גבעתיים ד"ר אביעד מנשה, "גבעתיים זוכה בכל שנה בפרס העיר הממחזרת ביותר, באמצעות העברת פסולת מגוונת ומופרדת".

מנכ"ל תאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית דותן קבק: "הילדים של היום הם דור העתיד. בשביל איכות החיים שלהם, מוטלת על כולנו החובה למחזר ולשמור על כדור הארץ. בזכות ההיענות של תושבי גבעתיים, מוחזרו עד היום טונות רבות של פסולת אלקטרונית, ואנו קוראים לתושבים להמשיך ולהוביל במחזור ולשמור על הסביבה".