קשה לשים את האצבע מה הופך עיר לאהובה על מטיילים. זה יכול להיות קשור בתרבות עשירה, בהיסטוריה בסצנת אוכל מפותחת, או בכלל בחיי לילה סוערים. בדרך כלל, אם תשאלו אותנו, זה שילוב של כל הדברים. מה שחשוב זה שיהיה היצע מגוון. 

כעת, קוראי טלגרף, עשו לנו סדר בהיצע הרחב ובחרו את 10 היעדים המועדפים עליהם ברחבי אירופה, אפריקה, אוסטרליה, המזרח הרחוק וצפון אמריקה. ספוילר: אנחנו לא שם. מי כן נכנסה לרשימת המועדפים, הן ערים כמו פורטו, ליסבון, קרקוב, פראג וטאלין.

10: דוברובניק

העיר הקרואטיה הפכה לאחת הערים המתויירות ביותר במדינה. יש מי שמייחס את ההצלחה הפתאומית שלה ל"משחקי הכס" שהעלו את חן החומות וביצורים שלה, עד כדי כך שהיא הפכה לאובססיית אינסטגרם. דוברובניק היא פנינה בים האדריאטי, והיא מציעה נופים מדהימים, קולינריה מתפתחת, אתרי תרבות ועוד.

9: קיוטו

הדרך אל קיוטו אמנם לא הכי נוחה, לישראלים ולאירופאים, אך עדיין העיר הצליחה להתברג לעשירייה הפותחת. העיר היפנית ידועה בפריחת הדובדבן המשגעת שלה, וכמרכז התרבותי של המדינה. קיוטו הוקמה בשנת 794 לספירה כבירה הדתית של יפן ויש בה שלל מקדשים ואטרקציות.

בניינים בסידני (צילום: רויטרס)
בניינים בסידני (צילום: רויטרס)

8. סידני

זאת לא הפעם הראשונה ובוודאי לא האחרונה שעיר האגדית ביותר באוסטרליה נכנסת לטופ 10. העיר עם האקלים הקייצי והחופים המדהימים לא מפסיקה למשוך מבקרים. מלבד חופים, האטרקציות הבולטות שלה הן: גשר הנמל, נמל דארלינג, בית האופרה, הפארק האולימפי ומגדל התצפית AMP.

7. ריו דה ז'נרו

העיר הברזילאית על המפה, לא מעט בשל מעמדה כלוקיישן המושלם שלה, כשסביבה יערות גשם והרים. היא גם יעד ידוע למסיבות מטורפות, הקרנבל העונתי בכל פברואר וחופי הרחצה המושלמים. אחת מהאטרקציות הכי מצולמת שלה היא פסל ישו בהר הקורקובדו. כמו כן הר הסוכר ולחובבי הכדורגל גם אצטדיון מרקנה.

6. פירנצה

מסתבר שקהל הקוראים בטלגרף "גילה מחדש" את איטליה בארבע השנים האחרונות, לא רק שאיטליה נבחרה אצלם לא אחת כאחת מהמדינות האהובה. יש שלוש ערים איטלקיות שנכנסו לרשימה, ופירצה היא אחת מהן. פירנצה היא יעד המתאים לסוף שבוע ארוך, בו ניתן להתענג על יופיו של הרנסנס , הכיפה האפית של ברונלסקי, נהר הארנו ועוד.

הקולוסיאום, רומא (צילום: אינגאימג')
הקולוסיאום, רומא (צילום: אינגאימג')

5. רומא

עיר הבירה האיטלקית לא מפסיקה להקסים את המטיילים. רומא היא יעד מולשם לחופשה אורבנית שמשלבת היסטוריה, ארכיטקטורה עשירה וקולינריה מענגת. הקולוסיאום, הפנתיאון, מזרקת טרווי, המדרגות הספרדיות, פיאצה נבונה והכנסיות הרבות, הם רק חלק מהאטרקציות שמושכות את המבקרים. תוסיפו לזה ג'לטו, יין טוב ופחמימות - ואין מאושרים מאיתנו. 

4. ונקובר

העיר הקנדית גברה על שכנותיה בארה"ב ונכנסה למקום רביעי ברשימה. העיר גדושת הברים והמסעדות הפכה בשנים האחרונות למטרופולין המסקרן את המטיילים. תמצאו בה את פארק סטנלי המפורסם, האקווריום והאי גראנוויל. 

3. סביליה

בירת אנדלוסיה שוב נכנסה לרשימה של קוראי הטלגרף, כאחת מעשר הערים האהובות על המטיילים. היא למעשה נבחרה בכל מהדורה של פרסי הטיול של טלגרף מאז 2013. העיר הספרדית היא עיר מיוחדת - שבה התקופה המורית מהדהדת באלקאזר ובג'ירלדה, ספרד המודרנית מחייכת בברים ובשווקים של טריאנה המתפתחת, והסצנה כולה מוצגת לראווה מהסטאס המוגבהה שבילים. גם מזג האוויר הלא רע תורם לעניין.

גשר ונציה (צילום: רויטרס)
גשר ונציה (צילום: רויטרס)

2. ונציה

ונציה היא העיר האיטלקית השלישית שנכנסה לרשימה. זה לא מפתיע, כי ונציה תמיד נכנסת לרשימה. ונציה היא עיר רומנטית, בה ניתן לשוטט בסימטאות, לצאת לשייט בגונדולה בתעלות העיר, לשוטט בשווקים, לאכול ולשתות כמעט בכל פינה. חוץ מזה, העיר מושכת מבקרים גם בפסטיבל המסכות המסורתי.

1. קייפ טאון

קייפטאון היא עיר יוצאת דופן, נוצצת בקצה היבשת האפריקאית ברכס הקשה של הר השולחן. היא עתירה בנופים ואתרי נופש יוקרתיים. קייפטאון היא שער לשלל יקבים מוצלחים. יש בה כמובן גם חיי לילה תוססים (יחסית לדרום אפריקה), מוזיאונים מעניינים, רבעים מרתקים וחופים מושלמים.