פרויקט ''שיחות בהר הבית'' מיועד להנגיש לכלל עם ישראל ולעולם כולו את מרכזיות המקום מאז ומקדם בהיסטוריה, בארכיאולוגיה, בתרבות ובדת. בסדרת שיחות זו, יועלו שיחות שונות עם מגוון דמויות בחברה הישראלית, בנושא הר הבית על חלקיו הרבים.

פרק 124: ''חוגגים'' עצמאות בהר הבית

לפני מספר ימים עם ישראל חגג את יום ההולדת למדינה שלנו, 75 שנים של עצמאות לתקומתנו. בכל מקום בארץ הונפו דגלים בגאון, בשמחה ובשיר. רק המקום שבגינו הוגלינו ובזכותו חזרנו ארצה לאחר 2000 שנה של גלות, פרעות ופורענות בעם היהודי, הוא הר הבית, נותר יתום, עזוב ונטוש על ידי הממשלה, ימין על מלא מלא...

נער יהודי שנחשד שיניף חס וחלילה דגל ישראל בהר מיד עוכב ונלקח לחקירה, להזכירכם כשבוע קודם לכן, במשך עשרה ימים בחג הרמאדן  המוסלמי הונפו בגאון דגלי אש''פ,  חמאס, ועוד ארגוני טרור בקריאות הסתה לרצח יהודים וזאת באין מפריע. 

השיא היה כשיהודים שעלו להר הבית בחג העצמאות, (לאן אפשר ללכת אם לא להר הבית לחגוג את העצמאות) הם נאלצו שוב להתנהג כמו אסירים שיוצאים לסיבוב חצר ולומר תודה על היחס מחפיר מכיוון המשטרה. מתחננים שוב ושוב לקבל את הפירורים שהמשטר ''הדמוקרטי'' מאפשר להם בהר הבית, כמו מדובר בגלות ארצנו.

הדבר שהפתיע אותי הפעם והרהרתי בו בדרכי חזרה הביתה לעוטף עזה, האם הר הבית הוא אקס טריטוריה במדינת ישראל? מדוע המשטרה נוהגת בו כבשלה, כל פעם מחדש ממציאה כללים חדשים? היכן הכללים הקבועים, האם קיימים כאלה כאלה? האם משטרת ישראל אינה כפופה למשטר הדמוקרטי.

הכי הטרידה אותי המחשבה: הר הבית הנמצא במדינת ישראל, מדוע דגלי חמאס ואש''פ מתנופפים שם ודגל ישראל נאסר ומי שרק חושב להניף שם דגל ישראל בהר מיד מעוכב ונחקר?! על זה נאמר: עולם הפוך ראיתי!