כחלק מהחיבור ביניהן לאורך כל שנותיי במערכת החינוך למינה - יצאתי תדיר עם תלמידיי ותלמידותיי לטיולים עם התנ"ך ביד לתור את הארץ דרך סיפורי התנ''ך. 

אני בטוחה שהטיול עם התנ"ך שווה מאה שיעורים בין כתלי הכיתה, יוצר חיבורים עמוקים במעגלים רבים של ידיעה, הבנה, חוויה ורגש - לתנ"ך, לארץ, ובונה נדבכים חשובים באישיות הילד/ה הנער/ה והאדם.

מאז שיצאתי לפנסיה ואיני עובדת במסגרת רשמית, אני מלמדת שיעורים למי שרוצה, ובשנים האחרונות הרבה בזום, כך שיכולות להשתתף נשים מרחבי הארץ והעולם. וכחלק מהלימוד - גם יוצאת עם תלמידותיי לטיולים, ועכשיו הטיולים פתוחים לכל מי שרוצה להצטרף. כל פעם טיול בנושא אחר התר אחר חלקי ארץ שונים במרחב הארצי ישראלי.

פעם בשנה אנו יוצאות לטיול באוטובוס (בזכות משפחה שתורמת לנו אוטובוס כל שנה). אני בוחרת אזור שאינו מאד רחוק, ואנו מטיילות יום שלם, טיול שיש בו מעט הליכות והרבה מאד הסברים ומפגשים רבים עם סיפורי התיאורי התנ"ך וחז"ל, תולדות ישראל וציונות, וכל נושא שנקרא בדרכינו. בטיול השנה בחרתי את אזור צפון ים המלח.

לא כל רצונותיי הצליחו להיכנס ביום אחד, ומכל מקום הספקנו להתוודע לנושאים רבים מאד, לפגוש אנשים מעניינים, לחוות ציונות במיטבה, וכרגיל הסברים רבים ותנ"ך וכל עניין שנקרה בדרכנו. בסוף הטיול - ארוחה משותפת, שירי ארץ ישראל ביחד, ושיח סיכום שבו נשים משתפות. 

מעבר למסלול ולתכנים נוצרת בכל טיול כזה אווירה מרוממת, מחברת, מרגשת, שמשמעותית מאד לכל המשתתפות שבאות מחלקי האוכלוסיה השונים מכל רחבי הארץ. שנזכה להמשיך ליהנות ולפעול לטייל ולהתחבר ולהשריש עצמינו בארץ.

רחל סלע, חיה בשילה.
מורה ומחנכת ומרצה בלימודי הקודש במסגרות שונות, לאורך 50 השנים האחרונות וגם היום.