בתחילת השבוע שעבר ערך ארגון "יוצאים לשינוי", הפועל לשילוב יוצאות ויוצאי החברה החרדית בציבור הישראלי, את כנס "נפגשים לשם שינוי" בבית מזי"א בירושלים. המסר מהכנס היה ברור, המגזר החרדי עובר שינוי, ופחות מתנכר לילדיו שבחרו לעזוב אותו. אל האולם הגיעו עשרות משפחות חרדיות יחד עם ילדיהן שעזבו את החברה החרדית, הם השתתפו בפאנל עם הורים חרדים וילדיהם היוצאים מהדת, בהשתתפות רבנים חרדים, לצד שלל פעילויות נוספות.

באי הכנס צפו בהצגת יחיד "100% התאמה", המדברת על האתגרים שאיתם מתמודדים הורים חרדים שילדם בחר לעזוב את החברה החרדית. מי שמשחקת בהצגה היא שרה הורוביץ, חרדית מירושלים ואמא לשישה ילדים, אשר ביתה, אדל, עזבה את החברה החרדית.

הורוביץ אמרה ל"מעריב": "אם האויבים שלנו מסתכלים עלינו כעם אחד, חרדים, דתיים וחילונים, כדאי שגם אנחנו נסתכל על עצמנו ככה, ועל אחת כמה וכמה על הילדים שלנו, גם אם בחרו לעזוב את הדרך שבה חינכנו אותם". בהמשך הערב נערך פאנל בהשתתפותן של הורוביץ ובתה אדל.

באופן היסטורי ממש במפגשים מעין אלו, השתתף בפאנל גם רב ואיש חינוך חרדי, הרב יצחק בן יחיאל, מנכ"ל עמותת בנערינו. הוא אמר להורים החרדים באולם: "אין ספק שישנם אתגרים כשהילד בוחר לצאת בשאלה, אך חלילה לנו מלהתנכר לילד. לשמור על קשר עם הילדים זו זכות עצומה, שלנו, ההורים". בסיום הערב, עין לא נותרה יבשה, כאשר האחים שלומי ומלכה ברנשטיין, זמרים שגדלו בבית חרדי, שלומי עדיין חרדי ומלכה כבר איננה חרדית, ביצעו יחד קטעי שירים מאחדים ומרגשים.

נדב רוזנבלט, מנכ"ל יוצאים לשינוי, אמר ל"מעריב": "אחד מהאתגרים המרכזיים של יוצאות ויוצאי החברה החרדית הוא שמירת הקשר עם בני משפחותיהם. לשמחתנו, אנו מזהים שינוי מגמה חיובי בכל נושא הניכור המשפחתי. יותר ויותר הורים מבינים כי למרות הקושי הגדול, אין שום תועלת בהפניית עורף לילדיהם. כארגון שהוקם על ידי יוצאות ויוצאים, אנו מחויבים להוביל לשינוי בנושא הכאוב הזה כדי שכל המשפחות יזכו לשמור על קשר טוב ואיכותי, למרות השוני".