מחקר של המכון הישראלי לחקר האנטישמיות והמדיניות הגלובלית מעלה כי ארמניה היא בעלת מספר הפרסומים וההתבטאויות האנשטישמיית הגבוהה ביותר בקרב מדינות ברית המועצות לשעבר. חוקרי המכון קובעים אף הם כי עקב ההשפעה האיראנית התרבו התבטאויות האנטישמיות ברשתות החברתיות הארמניות ובמיוחד ברשת הטלגרם.

"אני מודאג מאוד מהעלייה באנטישמיות גורמים ארמנים בארה"ב. זוהי תוצאה ישירה של הברית של ארמניה עם איראן. דעת הקהל הארמני מושפע מתעמולה איראנית אנטי-ישראלית ואנטישמית השואפת להרעיל את יחסי ארמניה - ישראל והיהודים באמצעות פיזור קלישאות אנטי-ציוניות מזויפות", אמר היועץ האסטרטגי החרדי בקונגרס האמריקאי עזרא פרידלנדר בכנס מנהלים בארה"ב. 

הציוץ של מנכ''ל א.נ.ק.א. בארה''ב המביע תמיכה בנכבה (צילום: צילום מסך)
הציוץ של מנכ''ל א.נ.ק.א. בארה''ב המביע תמיכה בנכבה (צילום: צילום מסך)

לדברי פרידלנדר "נראה שאיראן מצליחה כאשר יחסה של ארמניה כלפי מדינת ישראל נעשה עוין בקצב מדאיג. עמדה שבאה לידי ביטוי בעיתונות הארמנית ובהצהרות של ארגונים ארמנים ושלוחותיהם. הדעות הלעומתיות של ארמניה כלפי ישראל חורגות מעבר לביקורת על ממשלת ישראל, ומתפתחות לעמדה מזיקה ואנטישמית נגד ישראל והקהילה היהודית כולה, עובדה המהווה סכנה לישראל וליהודי ארה"ב".

פרידלנדר מצביע על פרסומים בביטאון של הפעילים הארמניים בארה"ב "הארמני וויקלי" המאשים את ישראל בשותפות עם אזרבייג'ן "בניסיון לטיהור אתני כלפי הארמניים של חבל קראבך – שטח מריבה בין אזרבייג'ן לארמניה". באותו ביטאון אף נכתב כי: "הטלוויזיה הישראלית משדרת תעמולה אזרית דוחה נגד ארמניה ואיראן". ביטויים אנטישמיים נוספים נכתב במאמרי שטנה ובהם; "יהודים יעשו הכול בשביל הכסף", "ישראל מסנוורת מהדולר" ועוד.

עזרא פרידלנדר עם הנשיא ביידן (צילום: באדיבות המצולם)
עזרא פרידלנדר עם הנשיא ביידן (צילום: באדיבות המצולם)

עוד מציין היועץ הבכיר כי "השפעת התעמולה האיראנית ניכרת היטב בקרב ראשי הארגון הייצוגי של הארמנים האמריקנים א.נ.ק.א. כאשר המנכ"ל אלקס גליצקי צייץ בטוויטר דברי סולידריות עם הנכבה הפלסטינית שהוא מכנה פשע מתמשך.

"זו גם כפיות טובה – אומר פרידלנדר - הטרגדיה הארמנית קיבלה הכרה בארה"ב הודות למאמצי ארגונים ולוביסטים יהודים. וחדירת ההשפעה האיראנית הזו לפרסומים האנטישמיים של גורמים בקהילה הארמנית מתרחשת זמן לא רב אחרי מאמציה הכבירים של הקהילה היהודית האמריקנית להביא להכרה רחבה בקונגרס ובממשל האמריקני, בטבח הארמנים בטורקיה לפני מאה ושמונה שנים".