פרויקט ''שיחות בהר הבית'' מיועד להנגיש לכלל עם ישראל ולעולם כולו את מרכזיות המקום מאז ומקדם ובייחוד את תודעת הר הבית! בהיסטוריה, בארכיאולוגיה, בתרבות ובדת. בסדרת שיחות זו, יועלו שיחות שונות עם מגוון דמויות בחברה הישראלית, בנושא הר הבית על חלקיו הרבים.

פרק 126: הר הבית בכנסת ישראל

השבוע התכנסה בכנסת ישראל השדולה למען יהודים בהר הבית. הגעתי לשם אף על פי שהנחתי שהדיבורים יישארו כמעט בגדר דיבורים לא מפני שהאנשים שארגנו את השדולה, חברי הכנסת ח''כ אריאל קלנר, ח''כ דן אילוז ותום ניסני מנכ''ל ארגון ''בידינו'' למען הר הבית אינם רציניים ואינם מתכוונים למה שהם אומרים, נהפוך הוא, אלא בגלל שהבנתי שממשלת ימין על מלא, מלא! לא נוקפת אצבע בנתינת זכויות ליהודים או נוצרים או לכל מי שאינו מוסלמי בהר הבית. תפקוד לקוי זה נוגד כל חוק במדינה דמוקרטית שמעניקה זכויות אזרח בכלל ובמקומות קדושים בפרט. אנשי הממשלה מדברי גבוהה גבוהה על חופש הביטוי חופש הפרט ועוד קלישאות שלא חלים על יהודים שממאנים לקבל על עצמם את מדיניות הפורוגרסיבית ההולכת ומשתלטת על החברה הישראלית בארץ הקודש.

כיפת הזהב (צילום: אופירה הלוי)
כיפת הזהב (צילום: אופירה הלוי)

כאמור, הגעתי והשמעתי את דברי הביקורתיים בכל הנוגע להתנהלות בהר הבית מבפנים ומבחוץ, וזאת לאחר כארבע שנים בהם אני מניעה את פרוייקט ''שיחות בהר הבית'', בו הספקתי ללקט הרבה מידע, ידע, ולמידה על המקום הקדוש ביותר בעולם ליהודים בפרט ולאנושות ככלל, בתקווה שזה יגע ויגיע לאוזניים  קרויות וביחד נניע תהליך לפתיחת המקום לרווחה, לקידום מהותו האמיתית של המקום הקדוש ביותר לנו הוא הר הבית.

ונממש ביחד את  דברי הנביא ישעיה: ''כִּי בֵיתִי בֵּית תְּפִלָּה יִקָּרֵא לְכָל הָעַמִּים"