ועדת הרבנים, בראשות הרב יעקב אריאל, תתכנס היום (ראשון) כמתוכנן לבחור את מועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי האשכנזי לישראל. אחרי סבב הצבעה גלויה רוב מוחלט של הרבנים הכריעו לפרסם את תוצאות הבחירות היום.

לאחר הפרסום במעריב: הבחירות לרבנות הראשית צפויות להידחות

הוועדה תתכנס ברמות שפירא ותדון גם בחקיקות השונות המוצעות לשינוי מגבלת הגיל להתמודדות לתפקיד הרב הראשי. רבנים בציונות הדתית החברים בוועדה דרשו מיו"ר הוועדה הרב אריאל לדחות את הכינוס, לאחר שהתברר ביום שישי כי כהונת הרבנים הראשים הנוכחיים תוארך במספר חודשים, מה שיגרום לדחיית הבחירות לרבנות הראשית שתוכננו לחודש אוגוסט. 

עו"ד אילן קמינצקי מ"נציגות בתי הכנסת הציוניים בירושלים", שהגישה עתירה לבג"ץ נגד מועד הבחירות לרבנות הראשית, מסר כי "בשל עתירת ׳נציגות בתי הכנסת הציוניים׳, אשר טענה לחשש ממשי לפגיעה בטוהר הבחירות, ועמדת משרד המשפטים כי הטענות העולות בעתירה מעוררות קשיים משפטיים בשל העובדה שהבחירות לרבנות נופלות בסמוך לבחירות לרשויות המקומיות, קיבל השר לשירותי דת את עמדת גורמי המקצוע והמשפטנים והכריע על דחיית הבחירות בכמה חודשים.

המדינה קיבלה את עמדתנו כי קיימת חובה למנוע פגיעה בטוהר הבחירות. בחירות לרבנים הראשיים צריכות להיות נקיים משיקולים פוליטיים, ללא דילים וללא קומבינות. אנחנו שמחים לברך על המוגמר, נמשיך לעמוד על המשמר לקיום הליך בחירות נקי ושמירה על טוהר הבחירות ועל מוסד הרבנות הראשית".

במקביל, בכירים בציונות הדתית מותחים ביקורת חריפה על הרכב ועדת הרבנים שנבחרה. "מצער לראות שבוועדה שנועדה לבחור רב מוסכם ושאמורה לפעול לשם שמיים, העניין היחיד שמוסכם הוא שהרכב הרבנים שלה מוטה באופן מוחלט לכיוון מועמד מסוים באגף היותר שמרני", ציינו הגורמים. "הגיוון שקיים בהרכב הוועדה הוא למראית עין בלבד, והיא עוצבה ברוחם ובדמותם של גורמים עסקניים המבקשים לבחור רב המתאים לדרכם ולאמונתם, ולא רב המייצג את כלל ישראל", הוסיפו.