שר התפוצות והמאבק באנטישמיות והשר לשוויון חברתי, עמיחי שיקלי, שיהיה בין המשתתפים מחר בכנס הג'רולזם פוסט בניו יורק, מבהיר את סדר העדיפויות של משרדו: חיזוק החינוך היהודי בקהילות יהודיות ברחבי העולם, עם התמקדות בצפון אמריקה.

שיקלי מסביר כי חינוך יהודי הוא המפתח, לא רק לחיזוק הקשר בין ישראל והתפוצות, אם גם בסיוע במאבק בתופעות מסוכנות אחרות, כמו תנועת ה-BDS ותנועות חרם נוספות שפועלות נגד ישראל. לדבריו, העובדה כי אמריקאים-יהודים רבים איבדו אמון או קשר עם הזהות היהודית שלהם, סייע ישירות להצלחת ה-BDS.

מסיבה זו, המשרד של שיקלי הודיע לאחרונה כי ישקיע 150 מיליון שקל בפרויקט חדש לחיזוק החינוך היהודי בצפון אמריקה, תחת הכותרת: "אלף בית". בחודשים האחרונים שיקלי ואנשיו נפגשו עם בעלי עניין, מנהיגים מקומיים בקהילות היהודיות ומומחים שונים, בניסיון להבין את הצרכים שלהם. המסקנה שעלתה הייתה הצורך לתמוך במחנכים מקומיים והרחבה מספר התלמידים בבתי הספר היהודיים.

"יש משבר גדול בחינוך היהודי בצפון אמריקה, מחוץ לקהילות האורתודוקסיות והחרדיות", אמר שיקלי בחודש שעבר. "פרויקט אלף בית יתמקד בבתי ספר בצפון אמריקה, תוך דגש בהכשרת מורים לחינוך יהודי ולימודי ישראל, וכן הכשרת מנהלים לבתי ספר יהודיים". שם הפרויקט, "אלף בית", ניתן כדי להמחיש את הרעיון שיש לתת עדיפות להוראת יסודות הזהות היהודית. לדברי שיקלי, חיזוק מחנכים יהודים מקומיים זה הכלי שיאפשר השפעה עמוקה לאורך תקופת זמן ממושכת.

"אנחנו מאבדים חלקים גדולים מהעם היהודי", אמר השר, וציין כי ילדים שאינם לומדים בבתי ספר יהודיים נוטים להתבולל בתדירות גבוהה יותר בשלב מאוחר יותר בחיים.

"אנחנו בעיצומו של משבר שבו אפשר לאבד דור שלם של יהודים", הוסיף. "אנחנו נעסוק בכל הנושא הזה בשנים הקרובות". השר עמיחי שיקלי ישתתף בכנס השנתי של ג'רוזלם פוסט בניו יורק מחר. למידע נוסף - www.jpost.com/AC23.