עבור קרן קיימת לישראל, אחד הארגונים הסביבתיים הוותיקים בעולם, המאבק בשינויי האקלים בישראל, ומחוצה לה, הפך לאחד מהנושאים שנמצאים בראש סדר העדיפויות של הארגון.

מנהל החטיבה לגיוס משאבים וקשרי חוץ בקק"ל, רוני ויניקוב, שנאם ביום שני בכנס השנתי של הג'רוזלם פוסט בניו יורק, הציג את אסטרטגיית העל של הקבוצה במאבק במשבר האקלים.

"במשך שנים, תוך כדי עיצוב עתידה של ישראל וחיזוק הקשר לארץ, קק"ל ידעה להתאים את עצמה ולהרחיב את משימותיה ויעדיה", אמר ויניקוב. "בתקופה האחרונה הדחיפות למנוע מדבור בשטחים גדולים, בעקבות שינויי האקלים, הגיעה לרמות חסרות תקדים. כתוצאה מכך קק"ל, שרכשה ידע מעמיק בנושא והקצתה משאבים למשימה הזו, מובילה בסוגייה את הקידמה הטכנולוגית". 

האסטרטגיה של הארגון להתמודד עם האיום הסביבתי הגובר כתוצאה ממשבר האקלים, מתבססת על שלושה נדבכים עיקריים: הפחתה, הסתגלות וחינוך. "כשמדברים על הפחתה מתכוונים לפליטת גזי חממה. עצים ויערות נותרו הכלי הטוב ביותר שיש לאנושות לקיבוע פחמן", הוא הסביר. מסיבה זו, קק"ל שוקדת על שימור וניטור היערות בישראל, הסופגים כ-3 מיליון טון של פחמן דו חמצני מדי שנה. בנוסף, קק"ל עמדה בראש מספר פרויקטים בהם נעשה שימוש במאגרי המים שלה, וכן בשדות מעובדים, כמקור לאנרגיה מתחדשת על ידי התקנת מתקנים סולאריים.

"כשאנחנו מדברים על הסתגלות, הכוונה היא להיות מוכנים לאירועי אקלים קיצוניים", אמר ויניקוב בכנס, "בראייה זו, אחת מהמטרות שלנו היא הפחתת סיכון לשריפות יער". קק"ל פועלת על בסיס יומיומי למניעת שריפות, כמו גם במניעת שטפונות, תופעה שכיחה נוספת בישראל.

בנושא החינוך, הארגון מפעיל שני מרכזי חדשנות בישראל, תומך בסטארט-אפים ומקדם מחקר מדעי ופיתוח טכנולוגיות בתחום שינויי האקלים. ויניקוב גם תיאר את פעילות קק"ל בזירה הבינלאומית, החל ממעורבות במדינות מתפתחות באפריקה. "קק"ל משתמשת במומחיות העולמית שלה במאבק במדבור, בידע שיש לנו בניהול משאבי מים ושימור קרקעות באמצעות חקלאות ומחקר, כדי לסייע למדינות נזקקות. הכל במטרה משותפת להילחם בשינויים קיצוניים באקלים והבטחת עתיד יותר טוב", אמר ויניקוב.