כשאלוהים הניח את האדם הראשון בגן עדן, הוא ביקש ממנו לשמור על עציו. בדומה לכך, לישראל יש משימה לשמר את כדור הארץ, כך לדבריו של יצחק וקנין, יו"ר עמית של קרן קיימת לישראל.  

"כאשר אלוהים ברא את העולם הוא לקח את האדם הראשון, הראה לו את כל העצים ופירותיו בגן העדן, ואמרו לו להקדיש את שכלו ולבו כדי שלא יחריב את העולם שהקדוש ברוך הוא ברא", אמר וקנין בנאומו בכנס השנתי של הג'רוזלם פוסט בניו יורק, שנערך ביום שני. "זוהי המשימה שלנו ברמה העולמית", הוא הדגיש, "לשמר את עולמו של הבורא".

בנאומו בכנס בניו יורק, הדגיש וקנין את חשיבות הקשר בין ישראל ויהודי התפוצות. "כיו"ר עמית של קק"ל אני רואה בכל אחד ואחת מכם את השורשים של היער שנקרא עם ישראל. כפי שכתוב בספר דברים: כי אדם כעץ בשדה", אמר וקנין. "בכל המפגשים שלי עם חברי הקהילות היהודיות בארה"ב אני רואה את הקשר הזה עם ישראל", הוסיף, "קשר שהוא כמו רקמה אנושית אחת הקושרת את כולנו יחד כעם אחד".

לדברי וקנין, אחדות בין כלל העם היהודי חיונית כדי להבטיח את המשך שגשוגה של ישראל. "אני מאמין כי הערובה לכך המדינה תמשיך להתפתח, ולהתגבר על אויביה, תלויה באחדותנו באהבת ישראל", ציין. "לצורך זה, כל החלקים השונים של הפאזל צריכים להתחבר זה לזה כדי ליצור תמונה אחת בודדת ומאוחדת. 

"זהו הציווי האתי שלנו, עבורנו ועבור הדורות הבאים", הוסיף. "יחד איתכם, קק"ל תמשיך להשקיע ולפתח את מדינת ישראל, כדי שהאור שמגיע מירושלים ימשיך להאיר את העולם".