פרויקט ''שיחות בהר הבית'' מיועד להנגיש לכלל עם ישראל ולעולם כולו את מרכזיות המקום מאז ומקדם ובייחוד את תודעת הר הבית! בהיסטוריה, בארכיאולוגיה, בתרבות ובדת. בסדרת שיחות זו, יועלו שיחות שונות עם מגוון דמויות בחברה הישראלית, בנושא הר הבית על חלקיו הרבים.

פרק 129: מי צריך שכינה

המושג שכינה פותח בעולם הקבלה. הוא  שגור בפי יהודים מאמינים שנוהגים לייחס אותו לחלק הנקבי שבאלוהות השורה בעולמינו. השכינה היא ישות אלוהית המצויה בין העולמות ומשקפת במהותה את החיבור שבין האלוהי לאנושי.

את המושג הזה אני רגילה לשמוע בקרב עולי הר הבית, – "אנחנו מחזירים שכינה אל מקומה הוא הר הבית ובכך העולם יחזור לסדרו התקין". כך אומרים לי העולים המקפידים לפקוד את ההר מידי יום ואפילו כמה פעמים ביום. האמת היא ששמעתי את המושג הזה הרבה מאוד פעמים אבל לא הצלחתי לרדת לעומקו, אף על פי שתהיתי על קנקנו פעמים רבות.

בשיחה שקיימתי עם הרב יוסי חזן על הר הבית והשכינה, על פי דרך הרמח"ל ועל פי ספר הכוזרי, אותו כתב רבי יהודה הלוי, מושג השכינה מבואר בצורה ברורה. השכינה היא הנקבית שבאלוהות שמתקיימת בעולמינו בצמצום או בהרחבה על פי התנהלותינו בעולם, בתור עם ישראל והשפעתנו על אומות העולם.

השכינה היא אנרגיית חיים ושפע רוחני וחומרי השופעת על האדם, ובכוחו להגדילה ובכך להעצים את פעולותיו וחיותו בעולם או ההיפך. היא אכן ממורכזת אנרגטית במקומות מסוימים ושיאה בהר הבית. קיומה בעולם תלוי בנו.

בכוח עם ישראל לאחד כוחות, חילונים דתיים, שמאלנים ימניים, חרדים ומסורתיים ולהרכיב את השלם. כך  נקבל את כל חלקי השכינה בצורת אנרגיה תודעתית שלמה שתטיב עם עם ישראל וכל האנושות כולה.

כפי שנאמר בשיר השירים, הַיּוֹשֶׁ֣בֶת בַּגַּנִּ֗ים חֲבֵרִ֛ים מַקְשִׁיבִ֥ים לְקוֹלֵ֖ךְ, הַשְׁמִיעִֽנִי!