פרויקט ''שיחות בהר הבית" מיועד להנגיש לכלל עם ישראל ולעולם כולו את מרכזיות המקום מאז ומקדם בהיסטוריה, בארכיאולוגיה, בתרבות ובדת. בסדרת שיחות זו, יועלו שיחות שונות עם מגוון דמויות בחברה הישראלית, בנושא הר הבית החלקיו השונים.

בעידן החדש אליו אנו נחשפים, הופכת מנהיגת אסלאם הסוני סעודיה אט אט לידידתנו. בו בזמן באה העת לחשוף את האמת העמוקה של האסלאם ושורשיה. בפרק הנוכחי בו שוחחתי עם המזרחן הידוע ד''ר מרדכי קידר. השיח נסב סביב מוצאו של האסלאם, מתי הגיע לארץ ישראל, ואיך הוא קיבע את מעמדו בהר הבית? 

"האם הר הבית באמת מקודש לאסלאם" שאלתי. ד"ר קידר ענה: "את שואלת לאיזה זרם, הסוני או השיעי?"

ובכן רבותי קצת מידע חדש: בזרם של הסעודים קרי הסוני הר הבית אינו מקודש כלל, כלומר סוגיית הר הבית,  מקום מסגד אחרון ומקודש, הומצאה כתחליף, כאשר היה מאבק על ממשיך מוחמד בדרך האסלאם.

במאבק ההוא, זרם אחד סולק מהטריטוריה של מוחמד שהיא סעודיה ומצא לו את הדרך לסוריה הגדולה שבה נכללה ארץ ישראל. תהליך ההיאחזות בהר הבית ותודעת קדושתו נעשתה באופן הדרגתי במשך דורות על ידי היהודים והנוצרים ששהו בארץ לפני לידת האסלאם במאה השביעית לספירה. רק לאחר כמאה שנים אימץ האסלאם מסיבות פוליטיות וחברתיות את תודעת הקדושה בהר והיום אנו עדים לתוצאה המזהירה, תרתי משמע: לתפיסה וההיאחזות במקום, שאין לאסלאם ואין למוחמד ולאסלאם המקורי שום קשר מהותי אליו.