הג'רוזלם פוסט חשף היום (שישי) את רשימת 50 היהודים המשפיעים ביותר, שמתפרסמת מדי ראש השנה, כאשר למקום הראשון הגיע סם אלטמן, המנכ"ל של OpenAI והיוצר של אפליקציית ה-AI הגנרטיבית ChatGPT.

כמחצית מהציבור: מגילת העצמאות מחייבת משפטית | סקר "מעריב"
מה"תשליך" ועד להקפות: אירועי חגי תשרי בנמל תל אביב
 
"רשימת 50 היהודים המשפיעים ביותר של ה"ג'רוזלם פוסט" היא רשימת הכבוד של העם היהודי, המכירה באנשים שהייתה להם השפעה רבה על תחומים החל מפוליטיקה ופילנתרופיה ועד לטכנולוגיה ואמנויות", אמר העורך הראשי של ג'רוזלם פוסט, אבי מאייר. "הרשימה השנה אינה יוצאת דופן והיא מייצגת את האנשים מאחורי כמה מההתפתחויות הדרמטיות ביותר בעולם היהודי ומחוצה לה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן נבחרו למקומות השני והשלישי ברשימה, שמתפרסמת מדי שנה בערב ראש השנה.

אלטמן נולד בשנת 1985 וגדל במשפחה יהודית בסנט לואיס, מיזורי. בשנת 2005, הוא ייסד את Loopt, רשת חברתית מבוססת מיקום ואחת האפליקציות הראשונות בתחום השירותים מבוססי המיקום. תשע שנים מאוחר יותר הפך אלטמן לנשיא Y Combinator (YC), מקדם סטארט-אפים ידוע. בשנת 2015, היזם הצטרף לקונסורציום של אנשי טכנולוגיה בולטים כדי להקים את OpenAI שהטכנולוגיה שלו נחשבת בין המהפכניות בתולדות ההייטק.

עשרת המובילים ברשימה השנה השנה כוללים גם את הישראלים המובילים את ההפגנות ההמוניות נגד הרפורמה המשפטית: שקמה ברסלר, עינת גז ואייל נוה; אדריכלי הרפורמה שר המשפטים יריב לוין וחבר הכנסת שמחה רוטמן; נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות והיועץ המשפטי לממשלה גלי בהרב מיארה; נשיא הקונגרס היהודי העולמי רונלד לאודר; נשיא ישראל יצחק הרצוג; שר הביטחון יואב גלנט; ומנהל המוסד דוד ברנע.

מועמדים בולטים נוספים כוללים את ג'נט ילן, שרת האוצר האמריקאי; פראן דרשר, נשיא איגוד שחקני המסך - הפדרציה האמריקאית לאמני טלוויזיה ורדיו (SAG-AFTRA), אשר מוביל את אחת השביתות הגדולות בתעשיית הבידור מאז הקמתה של הוליווד; וחלוצי המזון של טכנולוגיות המזון בישראל, ד"ר ישי מישור, אביב וולף ואריק קאופמן, שפיתחו בשר חומוס, מוצרי חלב שאינם מהחי, והגראפר האכיל הראשון בעולם.

הזוכים יחגגו במהלך אירוע גאלה VIP מיוחד שייערך ב-9 באוקטובר בתל אביב.