אי שם, בישיבה, לפני כ-15 שנה, התקבצנו קבוצת בחורים מצומצמת לשיחת הכנה לקראת הימים הנוראים, מפי המשגיח הרב יוסף בנימין פינקוס שליט"א.

הנושא היה קבלות לקראת ראש השנה. כי בינינו, לא נעים לבוא לבקש מהקב"ה את כל רשימת הבקשות שלנו, בלי לתת לו גם איזה משהו. ואז הוא אמר משהו שמלווה אותי הרבה שנים, במגוון תחומים בחיים, גם באלו הרוחניים וגם באלו הגשמיים.

להלן רוח הדברים כפי שנמסרו:
"ישבתם עם עצמכם וקיבלתם קבלה כל שהיא לקראת השנה החדשה?

יופי! כל הכבוד!

עכשיו קחו אותה תחתכו אותה בחצי. לדוגמא, קיבלתם לקום חמש דקות מוקדם יותר לתפילה, תחתכו את הקבלה ל2.5 דקות. חתכתם? יופי! כפיים! עכשיו תחתכו אותה שוב לחצי (הקבלה עומדת כרגע על לקום כדקה וחצי מוקדם לתפילה).

אם יש לכם עדיין ספקות קלים שתצליחו לעמוד בקבלה, תמשיכו לחתוך עד שתהיו בטוחים שאתם על זה. כעת, אחרי כל הקיצוצים מהקבלה המקורית, הולכים על זה בכל הכוח"

כך השריש בנו הרב. ולמה אני מספר את זה?
כי בטח גם לכם יצא לשמוע לא פעם דרשות שהדרשן אומר בהן: "ציבור יקר, לקראת ראש השנה, בואו נקבל כולנו לכבות את הטלפונים בתפילות, בסדרי הלימוד ועוד. 

ליבי אומר לי שאין הרבה שעמדו בקבלה הזאת לאורך זמן. ואכן שמעתי בעצת המשגיח, וקיבלתי על עצמי לכבות את הטלפון בתפילה אחת בלבד ביום - בתפילת מנחה - וזה אכן הצליח פלאים, ועמדתי בקבלה לאורך שנים רבות עד שהיא נהפכה לי להרגל, וכיום אני כבר מכבה את הטלפון על אוטומט ברגע שאני מתחיל למלמל אשרי יושבי ביתך.

חיים אוזן  (צילום: ללא קרדיט)
חיים אוזן (צילום: ללא קרדיט)

אפילו החבר'ה החילונים בעבודה יודעים שאם הטלפון סגור, זה כי אני מתפלל. ואז, לאחר מספר שנים, שוב ראש השנה, ושוב אני מנסה לחשוב מה אני מקבל השנה, והוחלט שהגיע הזמן לעלות שלב ולהתחיל לכבות גם בתפילת ערבית 

ברוך השם עמדתי גם בזה תקופה ארוכה מאד. ואז איזו הפתעה, הגיע שוב ראש השנה, ושוב המחשבה שלא נעים לבוא לבקש בקשות בלי לתת כלום, והוחלט שאין מנוס והגיע העת לאתגר הגדול – כיבוי הטלפון בשחרית.  

וברוך השם, לאחר הרבה התלבטויות, הקב"ה נתן לי את הכוחות השנה, והקבלה השנה היא, לכבות את הטלפון גם בשחרית.

הדרגתיות - זה שם המשחק. אבל מה אני בעצם בא להגיד? לספר לכם על הקבלות שלי? לא ולא, יש לי עוד דרך ארוכה לעשות בשביל לספר על ההצלחות הרוחניות שלי.

אז ככה, חשבתי לעצמי, אם מכור לטלפון כמוני צלח את הקבלות האלו באמצעות שיטת ההדרגתיות אולי נבצע מיזם, שצטרפו אליו עוד אנשים. כולם מודעים לנושא של מעוכבי השידוכים הרבים שיש בקרבנו, כל אחד בסביבה שלו. חשבתי אולי שהקבלה הזאת תהיה לזכות מעוכבי השידוכים, 

בעצם, כל אחד שמקבל על עצמו לכבות את הטלפון בתפילה אחת, רק אחת, זוכרים? הדרגתיות, זה יהיה לזכות מעוכב שידוך אחד. בעזרת השם, בזכות קידוש השם האדיר הזה, שנה הבעל"ט נראה שמחות עד בלי די

להשתתפות במיזם, ולעדכון שם אחד שממתין לשידוך.