מוחמד מסעד, חוקר הקוראן ודת האסלאם, הוא מחבל לשעבר שעשה את כל המסלול מדרכי הרשע של האיסלאם הרדיקאלי לחקר האמת של הקוראן ולמסרים של שלום וצדק כפי שכתובים בקוראן.

פרויקט "שיחות בהר הבית", פרק 134: הכהן הגדול ביום הכיפורים

את מוחמד פגשתי לפני יותר מחצי שנה לשיחה פתוחה, גלויה ומקרבת, בין היהדות לאסלאם, בין בני אברהם כפי שהוא קורא לזה, יצחק וישמעאל.

השיחה התחילה בניסיון להבין את המצב היום, בינינו לבין הערבים – מה פשר התנהגותם, מדוע אוחזים הם בהר הבית כבהר געש ומאיימים שיתפרץ; מי אוחז במקום, ומהו הפוטנציאל האמיתי של המקום על פי הקוראן ועל פי הנביא מוחמד.

התפלאתי לשמוע ממנו שבקוראן כתוב בצורה גלויה וברורה שמשמעות הביטוי אל אקצא הוא מסגד הקצה, שיבנה בקץ הימים, שהוא למעשה בית המקדש המיוחל, ולא מה שאנו קוראים לו היום "מסגד אל אקצא".

מה שיותר הפתיע אותי הוא, כשאמר: "אנחנו המוסלמים חיכינו לכם היהודים שתגיעו, תחזרו לארץ שאללה הבטיח לכם וזה כתוב בקוראן: שתבואו ותבנו את בית המקדש ובכך יבוא השלום על העולם".

אולי מוחמד הינו מבין היחידים שהגיעו לתודעה הנכונה באשר לתודעת הר הבית, בית המקדש ולתפקידו של עם ישראל בעולם, אבל אם אדם כמוהו, שהיה עמוק בתוך תודעת הרשע, יצא משם אל תודעת האמת של העולם והמציאות האנושית, מי אני שאטיל ספק באחרים נוספים שיתווספו לדרך בבוא העת.

על זה נאמר "אוֹר סוֹבֵב כָּל עָלְמִין".