משלחת סולידריות של יהדות התפוצות המורכבת מעשרות נציגי חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית מרחבי תבל הגיעה ארצה כדי להפגין תמיכה בתושבי ישראל בשעה קשה זו בשם העם היהודי כולו, ולחזק את המשפחות שנפגעו מהטרור הרצחני של חמאס.

לציבור הישראלי מגיע לדעת למה נתניהו לא רוצה לנצח | ניר קיפניס
חמישה מיליון תושבי לבנון הם בני ערובה: הרגע הדרמטי של נסראללה

חברי המשלחת הבינלאומית של הסוכנות היהודית נפגשו עם משפחות שאיבדו את יקיריהן בטבח הרצחני בעוטף ועם משפחות שהיקרים להם חטופים או נעדרים. 
 
נציגי הקהילות היהודיות נחשפו במהלך הביקור לסיוע שמועבר לנפגעי טרור בישראל הודות לתרומות של יהדות התפוצות. מתחילת המלחמה כ- 3000 משפחות קיבלו סיוע חירום מידי מהקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית, ביניהן משפחות שנפגעו באירועים הרצחניים במסיבת הטבע "נובה" וביישובי העוטף וכן, משפחות שנפגעות מירי הטילים ברחבי הארץ.

הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית פועלת מתרומות של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, קרן היסוד, הרוח הישראלית ותורמים וקרנות מרחבי העולם ומישראל.
 
עוד נפגשו חברי המשלחת עם עולים חדשים שהסוכנות היהודית חילצה מיישובי העימות לאזורים בטוחים יותר במרכז הארץ בשיתוף משרד העלייה והקליטה.

הזוועות בכפר עזה. צילום: גדי קבלו

יו"ר הסוכנות היהודית, האלוף במיל' דורון אלמוג הודה לנציגי הקהילות היהודיות על התמיכה ללא תנאי בישראל. "הקשר בין ישראל לבין יהדות התפוצות הוא בעל חשיבות קיומית. מאז שפרצה המלחמה מתגייסת יהדות העולם באופן חסר תקדים למען ישראל - במאמצים בינלאומיים, בעצרות תמיכה, בתרומות למען נפגעי הטרור, בסיוע למאמצי השיקום ועוד ועוד".
 
אלמוג הוסיף כי בין ישראל ליהדות התפוצות ישנה שותפות גורל: "בד בבד עם המלחמה בישראל, אנו עוקבים בדאגה אחרי התגברות אירועי האנטישמיות בעולם ומחזקים את הקהילות היהודיות בשעה זו".