פרויקט שיחות בהר הבית מיועד להנגיש לכלל עם ישראל ולעולם כולו את מרכזיות המקום מאז ומקדם, בהיסטוריה, בארכיאולוגיה, בתרבות ובדת. בסדרת שיחות זו, יועלו שיחות שונות עם מגוון דמויות בחברה הישראלית, בנושא הר הבית על חלקיו הרבים.

פרק 142 פתרון מהפכני לבעיה הפלסטינית

בימים טרופים אלה, בזמן שהלוחמה בעזה בשיאה ויש מי שמנסה לחזור לתפיסת פילוג שהכתבה בנו קשות בשנה האחרונה, נפגשתי עם צבי מסיני, מי ששנים עובד על מחקר ופתרון כולל לבעיית הפילוג בעם ישראל הכולל גם את הפלסטינים. נשמע מטורף, הה?

לפני כ-23 שנה החל חלוץ ההייטקיסטים בישראל,  צבי מסיני לחקור את מוצאם של הפלסטינים בישראל. ממצאיו מרחיקי הלכת המעוגנים במדע  הם שמקורם של פלסטינאים רבים, לא של כולם כמובן,, הוא בעם ישראל, קרי עשרת השבטים האבודים.

המשכתי להקשיב לדבריו בעניין רב, שהרי מדובר המחקר יוצא דופן, המגיע עד למנהיגי החמאס והרשות הפלסטינית שמוצאם בעם ישראל, האמנם?

לשאלתי לאן אתה רוצה להגיע עם הממצאים הללו? ענה לי מסיני: "לאחדות של עם ישראל", ובא לציון גואל חשבתי. בו בעת נזכרתי שהנביאים שהתנבאו על חזרתינו לארץ, התנבאו גם  על הגאולה ובניית המקדש, שיגיעו רק לאחר שכל עם ישראל, קרי שנים עשר השבטים, יחזרו ארצה לאחדותם.

האם מסיני לא שועט לשם, שאלתי את עצמי!