לאחר החשיפה אמש כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלח את ראש המל"ל לרב דרוקמן להתייעצות לגבי עזיבתם של בנט ושקד את הממשלה, התראיין היום (רביעי) איציק סודרי, שהיה אחד מעוזריו הבכירים של הרב עובדיה יוסף ז"ל, בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM ואמר: "בכירי פקידות מהמדינה הגיעו והתייעצו עם הרב. אפילו לפני מבצעים סודיים של הצבא כמו במבצע אנטבה כשבאו לבקש את ברכתו והראו לו מפות".



כולם הזדעזעו מהשיחה של בן שבת עם דרוקמן. בהתנתקות היו קצינים שהגיעו עם מפות לרב עובדיה. אני טועה?

"אתה צודק. הייתי עד לכך כשזכיתי להיות קרוב לרב. בכירי פקידות מהמדינה הגיעו והתייעצו עם הרב. אפילו לפני מבצעים סודיים של הצבא כמו במבצע אנטבה כשבאו לבקש את ברכתו והראו לו מפות. בפוליטיקה הדתית - חרדית יש שתי סוגים של הנהגה, הנהגה פוליטית ורוחנית".

עוד אמר סודרי כי "בסוג הזה של ההנהגה, ההנהגה הרוחנית היא זו שמתווה את הדרך להנהגה הפוליטית ולכן יש צורך להתייעץ איתה. לא אחת אני זוכר מקרים בהם ליוויתי חברי קבינט מש"ס שעצרו ישיבות קבינט באמצע על מנת להתייעץ עם הרב עובדיה כי לא ידעו מה להצביע. אני זוכר את זה לגבי היציאה מלבנון ועוד כל מיני אירועים".


איך היתה הדינמיקה?
"אספר לך סיפור על בקשר לשאלת התקיפה באיראן. כל בכירי מערכת הביטחון ישבו עם הרב בארבע עיניים. אהוד ברק הביא אתו את האנשים שצידדו לטובתו בזמן שראש הממשלה נתניהו הביא את אנשיו שלו. פתחו בפני הרב את הסודות הכי כמוסים של המדינה. זה נהוג וזה בסדר גמור. יש הנהגה רוחנית והיא אמורה לקבל את ההחלטות. אני לא רואה בזה שום פסול".
אבישי בן חיים לא פסל אופציה של הקמת רשימה חרדית אחת, אך העריך שהסיכויים נמוכים. זה הסוף של ש"ס?
"להערכתי לא יהיה איחוד. ש"ס תרוץ בנפרד כי יש לה את הצרכים של הציבור שלה ולא טוב שהיא תרוץ לרשימה מאוחדת. עד לפני כמה שבועות די התמוגגתי מהרעיון של אחדות, זה היה נשמע נחמד ויפה. אך במהלך השבועיים האחרונים אני שומע את ההתבטאויות נגד ש"ס וזה הוריד לי את כל החשק וחשף את מניעים הנסתרים לקחת את המפלגה הזאת דור אחורה. לא תודה. לש"ס יש מפלגה משלה והיא לא תזדקק לפטרונות".