עץ שנשתל בפרבר של פריז לזכרו של אילן חלימי ז"ל, יהודי שנרצח ב-2006, נכרת על ידי אלמונים - מעשה נוסף בגל של פשעים אנטישמיים בצרפת, שמעלה חשש כבד בקרב הקהילה היהודית הגדולה באירופה. 

בכירים בצרפת אמרו היום (שלישי) כי עובדי עירייה שנשלחו להכין אתר זיכרון לטקס אזכרה שנתי השבוע, גילו כי העץ שנשתל לכבודו של חלימי ז"ל נכרת וכי עץ שני נוסר חלקית. המשטרה הצרפתית חוקרת את התקרית, והממשלה כינתה אותה "מבישה". 
חלימי ז"ל בן ה-23 נחטף על ידי כנופיה שדרשה כופר עצום ממשפחתו, מפני שהאמינה שהוא עשיר בשל היותו יהודי. הוא עונה במשך שלושה שבועות ואז ננטש לצד מסילת רכבת ליד פריז. הצעיר מת מפצעיו בדרכו לבית החולים.   
מספר המעשים האנטישמיים במדינה עלה ב-74 אחוזים בשנה שעברה, מ-311 בשנת 2017 ל-541 בשנת 2018, כך אמר שר הפנים הצרפתי קריסטוף קסטאנר. "האנטישמיות מתפשטת כמו רעל", אמר השר הצרפתי במקום בו נכרת העץ. "התקפה על זכרו של אילן חלימי היא התקפה על הרפובליקה עצמה". 

בשתי תקריות נוספות ביומיים האחרונים, צלבי קרס רוססו על תיבות דואר בפריז שנשאו את תמונותיה של ניצולת השואה המנוחה סימון וייל, והמילה "יודן", יהודי בגרמנית, רוססה על חלון מאפייה יהודית במרכז הבירה הצרפתית. האמן כריסטיאן גואמי, שצייר את דיוקניה של וייל על תיבות הדואר, צייץ: "שיתבייש האדם הבזוי שהשחית את המחווה שלי לסימון וייל, ניצולת השואה", לצד תמונות של התיבות. 
כזכור, בחודש נובמבר אמר ראש ממשלת צרפת אדוארד פיליפ אמר כי ארצו, שמשטרה שתמך בנאצים גירש יהודים למחנות בשואה, "רחוקה מלסיים עם האנטישמיות". בשנים האחרונות היכה הטרור האסלאמי ביהודי צרפת במספר פיגועים. ב-2012, חמוש אסלאמיסטי רצח רב ושלושה ילדים בבית ספר יהודי בעיר טולוז, וב-2015 מחבל שתמך בארגון "המדינה האסלאמית" רצח ארבעה יהודים בסופרמרקט כשר בפריז.