בעקבות האנטישמיות הגואה בעולם והאירועים האנטישמיים האחרונים תקיים ההסתדרות הציונית העולמית עצרות מחאה המוניות בישראל וברחבי העולם במטרה לנסות ולגרום למתן תשומת לב לנושא מצד ממשלות ברחבי העולם ולהעלות את הטיפול בנושא לראש סדר העדיפויות.



העצרת המרכזית תתקיים ברחבת המוסדות הלאומיים בירושלים ביום ראשון הקרוב בשעה 14:00, בסימן "עוצרים את השנאה". במקביל ובסמוך לאירוע בישראל תערכנה עשרות עצרות מחאה דומות ברחבי העולם – ברזיל, דרא"פ, אוסטרליה, רומניה, גרמניה, אנגליה, צרפת, ארה״ב, הונגריה, איטליה, גיאורגיה, טורקיה, פולין, ארגנטינה, אורוגוואי, ספרד, בוליביה, מקסיקו ועוד. בחלק מן המדינות תערכנה עצרות במספר מוקדים באותה המדינה.



יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית והממונה על המאבק באנטישמיות אמר כי "אנחנו עומדים כאן היום ובמוקדים שונים ברחבי העולם כדי להגיד עד כאן. אנחנו בתקופה קשה וכואבת שהתדרדרה במהירות משרבוט קריקטורות וגרפיטי אנטישמי, דרך השחתת קברים ועד פגיעות פיסיות קשות ביהודים במספר מדינות. אין לנו את היכולת או את הזכות לצקצק בשפתינו ולהמשיך בחיינו במקביל. אנחנו עומדים כאן, דווקא באמצע היום, כדי להגיד שלא נשתוק ולא נעבור לסדר היום. האירועים האחרונים הם כבר לא בבחינת נקודת אזהרה בלבד כי אם צלצול השכמה מעיר לשאר העולם, יהודים ולא יהודים. אני קורא לכל מנהיגי המדינות לעלות לראש סדר העדיפויות את המאבק באנטישמיות ולחסל את האנטישמיות במדינתם."