מצוות מתנות לאביונים לא תמיד נוחה ומסתדרת, בטח לאור העובדה כי היא חייבת להתקיים "בו ביום" ומתקיימת בין קריאת מגילה למשלוחי המנות. למרות זאת, רובנו עדיין מקיימים אותה בבית הכנסת כתרומה לקופה כללית או דרך אדם שאוסף את התרומות במרוכז בשכונה או בישוב.
מי שאינו תורם בבית הכנסת או לאדם ספציפי, כנראה לוקח חלק במגמה שתופסת תאוצה בשנים האחרונות והיא תרומות "און-ליין". עמותות וארגונים החלו לגייס תרומות, באופן כללי לאורך כל השנה וספציפית סביב חג פורים ומתנות לאביונים, באינטרנט. הסיבה לכך היא הקלות והנוחות בביצוע התרומה באינטרנט, בד בבד עם חסכון משמעותי של העמותות בהוצאות הכרוכות בהפעלת מוקדים טלפונים.
הפלטפורמה האינטרנטית המובילה בגיוס כספים עבור עמותות היא Jgive, מיזם נתינה ללא מטרות רווח (ע"ר). Jgive מובילה בכל שנה קמפיין "מתנות לאביונים" בו ניתן לתרום למאות עמותות, בצורה קלה ובטוחה וכל הכסף עובר במלואו לטובת הפרויקט שבחרת.

מתנות לאביונים - Jgive. איור: נדב מידן
מתנות לאביונים - Jgive. איור: נדב מידן

אורי בן שלמה, מייסד ומנכ"ל Jgive, ציין כי "היום הדרך לתרום בכלל ומתנות לאביונים בפרט היא באינטרנט, בזמן שלך, מכל מקום שרק תרצה ולמי שאתה בוחר. גם מבחינת הנוחות כדאי לתרום מתנות לאביונים באינטרנט, מכיוון שכל העמותות אצלנו מתחייבות להעביר את הכסף בו ביום. אתם תתרמו את הכסף מתי שנח לכם, 'תסיימו עם המצווה' ומשם אנחנו נדאג שהכסף יעבור בזמן שהוא אמור לעבור מבחינה הלכתית".
לתרומה יש להיכנס לאתר jgive.com לקטגוריית פורים- מתנות לאביונים