המשטרה משלימה בימים אלה את היערכותה לקראת הילולת הרשב"י במירון שתתקיים בל"ג בעומר החל בימים רביעי וחמישי (יז'-יח' באייר תשע"ט) בתאריכים 22-23/5/19. בנוסף למשטרה, בהערכות לאירוע נוטלים חלק גופי חירום והצלה של המשרד לביטחון פנים – מד"א, כבאות והצלה וגופים נוספים: עזר מציון, איחוד הצלה,זק"א,רשות הטבע והגנים, פיקוד העורף ועוד. 
תיאום האירוע אל מול הציבור נעשה באמצעות המרכז הארצי למקומות קדושים של המשרד לשירותי דת ומעורבים בו משרדי ממשלה וגופים נוספים. הילולת רבי שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר היא האירוע הדתי המתוכנן הגדול מסוגו במדינת ישראל ובמהלך השבוע של ל"ג בעומר פוקדים את ציון הרשב"י מאות אלפי אנשים.
המשטרה מייחסת חשיבות עליונה להיערכותה המבצעית ובמסגרת זו אלפי שוטרים ולוחמי משמר הגבול ייטלו חלק במבצע ויופעלו כלל האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשות משטרת ישראל, כל זאת במטרה לשמור על הסדר ולהבטיח את בטחון המבקרים באירוע. את המבצע בימי ההילולה (מיום רביעי ועד ליום חמישי בשעות הלילה) והפיקוד על כלל כוחות המשטרה יוביל מפקד מחוז צפון, ניצב אלון אסור, וראש אגף התנועה, ניצב אבי אדרי, יפקד על מערך התנועה על כל היבטיו במבצע הרגיש והמורכב. המשטרה פועלת להקל ככל שניתן בהגעה של החוגגים למירון, וכן למזער את הפגיעה בשגרת חיי תושבי האזור.
 

ההערכות למבצע תבוצע בשלושה שלבים עיקריים: בשלב הראשון, שחל כבר בתחילת השבוע (12/5/19) הוצבו שוטרי משטרת ישראל סמוך למתחם ההילולה במטרה לשמור על הסדר במתחם לקראת האירוע.
השלב השני, והעיקרי של המבצע, יחול ביום רביעי ערב ל"ג בעומר (22/5) מהשעה 07:00 בבוקר ויסתיים ביום חמישי בסמוך לחצות. בשלב זה כ-5,000 שוטרים ולוחמים יפרסו בכל צירי התנועה המגיעים למירון במעגלי אבטחה היקפיים וברחבי המתחם והכל במטרה לאבטח את מאות אלפי המבקרים הצפויים לפקוד את המתחם. השלב השלישי, יחול עם סיום ההילולה, שוטרי מרחב כנרת יפעלו במתחם במטרה להשיב את המקום לפעילות שגרתית סדירה.
כבכל שנה, ההילולה תתנהל סביב זמני הדלקה קבועים מראש. האירוע יפתח בהדלקה הראשונה, של חסידות באיאן, ביום רביעי בשעה 20:30, ויסתיים בהדלקת האחרונה של חסידות תולדות אהרון, ביום חמישי בשעה 19:00. 
הסדרי תנועה:
כחלק מהפקת לקחים משנים קודמות ולמען הבטחת שלומם של המשתמשים בדרכים והעולים לציונו של רבי שמעון בר יוחאי, הוחלט כי גם השנה ההגעה להילולה תותר אך ורק באמצעות תחבורה ציבורית והסעות מוסדרות. קווי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ והמובילים לצפון ולמירון בפרט, יתוגברו באופן משמעותי במטרה לאפשר לחוגגים להגיע בנוחות ובבטחה עד למתחם עצמו. 
השנה יופעל לראשונה מערך רכבות מתוגבר של רכבת ישראל עד לתחנת כרמיאל (הופץ לוח זמנים של הרכבות) ומשם הגעת המבקרים למירון באמצעות תחבורה ציבורית בתשלום. במסגרת ההיערכות הרחבה מתחם חניון תחנת רכבת כרמיאל ייסגר ולא תותר חניית כלי רכב פרטיים לציבור הרחב בין התאריכים 22/5 משעה 04:00 לפנות בוקר ועד לתאריך 24/5 בשעה 04:00 לפנות בוקר.
לבעלי תו נכה - תתאפשר החנייה במקום. 

כלי רכב פרטיים - לציבור הרחב חנייה תתאפשר בחניונים הסמוכים למתחם הרכבת.
הורדה ואיסוף של חוגגים המגיעים בתחבורה ציבורית, תתבצע בסמוך לאתר ההילולה בטרמינלים מוסדרים. מובהר בזאת, כי הנסיעה בתחבורה ציבורית תביא את החוגגים לאתר ההילולה בבטחה, במהירות ובנוחות מירבית. לנוסעים בתחבורה הציבורית הוסדרה תחנת ריענון בצומת אליקים.
אוטובוסים של חברות הסעה פרטיות יופנו לחניונים בעין הוזים צבעון ופרוד. משם יוסעו החוגגים לאתר ההילולה באמצעות שאטלים, ללא תשלום. גם השנה יימשך סימון החניונים וצירי הולכי הרגל המובילים אליהם בצבעים שונים: אדום, צהוב, כחול וירוק-כולל טרמינל 89 באופן התואם לצבע כרטיס הנסיעה, וזאת על מנת להקל על החוגגים בהגעה לאתר ועזיבתו.
בעלי תעודת נכה, המוגבלים בהליכה בלבד, יגיעו לחניון "פרוד" דרך צומת שבע(חנניה), או לחניון "צבעון" דרך צומת חירם (כביש 89) או לחניון "עין הוזים" דרך כיכר הזיתים (מחלף אליפלט/דלתון) ומשם יוסעו בהסעות "עזר מציון" עד לציון הרשב"י . 
אח"מים בעלי אישור מוסדר מהמרכז למקומות קדושים יגיעו בתיאום מראש לצומת שש (חלפתא) שם כוח ליווי משטרתי יוביל אותם עד למקום ההילולה. 
בסיום בעת היציאה מהאתר, יש לפנות לציר הולכי הרגל התואם בצבעו, בתאורה ובדגלים, את כרטיס הנסיעה. בכל שלב במהלך ההילולה,חל איסור מוחלט על החוגגים לצעוד בכבישים המובילים לאתר מחשש לסיכון חייהם.
קיימת חשיבות רבה להעברת המסרים והדגשים לציבור משתמשי הדרך ולציבור החוגגים עוד בטרם האירוע. לא תתאפשר הגעה למתחם ההילולה ובסמוך לו, בכלי רכב פרטיים לכל אורך השלב העיקרי של האירוע כמצוין לעיל. אין טעם לנסות להתחכם ולעקוף את המחסומים היות וכוח גדול של שוטרים ממערך התנועה יתפרסו בצירי התנועה וגם בשבילי העפר המובילים למירון. 
נדגיש כי לא תתאפשר חנייה של כלי רכב פרטיים בשטחים פתוחים ובצידי הדרך. רכבים אשר יחנו באופן לא מוסדר, בניגוד להוראות, יגררו ובעליהם ישאו בעלויות הגרירה.
הצירים הבאים ייחסמו לתנועת כלי רכב פרטיים החל מיום רביעי 22/5/19 בשעה 07:00 בבוקר ועד לסיום האירוע:
כביש 866 – מצומת חנניה לכיוון מירון.
כביש 89 – מצומת חירם ועד מחלף אליפלט, לשני הכיוונים (דרך צומת גוש חלב).
כביש 886 – מצומת דלתון ועד כיכר עין זיתים.
כביש 8900 – מצומת יער בירייה ועד כיכר עין זיתים. 
היציאה מצפת לכביש 89.
כניסה לצפת תתאפשר דרך מחלף אליפלט וכביש 8900.
יציאה מצפת תתאפר דרך כביש 8900 לכיוון ראש פינה בלבד.
בנוסף, על ציבור משתמשי הדרך לקחת בחשבון כי בהתאם לצורך, במהלך ימי ההילולה קיימת היתכנות לחסימת צירי התנועה הבינעירוניים הבאים:
כביש 65 – מצלמון לכיוון קדרים (עפ"י צורך).
כביש 85 – מצומת ראמה לצומת עמיעד, לשני הכיוונים (עפ"י צורך).
מאות שוטרים יהיו פרוסים בצירים המובילים למירון במטרה לספק שירות למשתמשי הדרך ולציבור החוגגים. ציבור הנהגים מתבקש לגלות סבלנות ולהישמע להוראות והנחיות השוטרים. 
הנחיות לתושבים/אורחים המתגוררים בסמוך למירון:
תושבים המתגוררים בסמוך למירון, יורשו לנסוע בצירים המפורטים, וזאת רק באמצעות הצגת תעודת זהות וספח עדכני בה יצויין מקום מגוריהם. אורחים שהזמינו חדרי אירוח/צימרים בישובים אלה יוודאו עם המארחים כי העבירו את פרטיהם העדכניים למועצה האזורית מרום גליל:
אשכול ישובי צפת: (צפת, עכברה, כדיתא, עלמה, דלתון וביריה) כניסת כלי הרכב תתאפשר רק דרך מחלף אליפלט, צומת ראש פינה, צומת דלתון ועד כיכר עין זיתים בלבד - לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים.
אשכול ישובי גוש חלב: (צבעון, גוש חלב, ספסופה, אור הגנוז ,בר יוחאי ומושב מירון) כניסת כלי רכב תתאפשר דרך צומת צבעון וצומת גוש חלב ועד לצומת בר יוחאי בלבד - לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים.
אשכול ישובי חנניה: (עין אל אסד, פרוד, אמירים, שפר וכפר שמאי) כניסת כלי רכב תתאפשר דרך צומת שבע(חנניה) ועד לצומת כפר שמאי בלבד - לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים.
תושבי מירון בהצגת תעודת זהות וספח עדכני ולאחר רישום מוקדם "באגודה החקלאית מושב מירון" יוכלו להיכנס עם רכביהם לישוב מירון רק מצומת גוש חלב (כביש 89) וצומת צבעון בלבד. לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים. 
אורחים במושב מירון שפרטיהם הועברו למשטרת ישראל ע"י המארחים יוכלו להיכנס עם רכביהם לישוב מירון רק מצומת גוש חלב (כביש 89) וצומת צבעון בלבד עד השעה 12:00 בצהריי יום רביעי, רכבים אלו ישארו בישוב מירון עד לסיומה של ההילולה ביום חמישי בשעות הלילה המאוחרות. 
נוכח השינויים בהסדרי התנועה, נדרשת תשומת לב הנהגים לשלטי הכוונה ושילוט בצידי הדרך וכן האזנה לכלי התקשורת. המשטרה תספק מידע שוטף וחיוני לציבור, קודם לאירוע ובסיומו דרך מוקד 110 (מוקד המידע הארצי של המשטרה, לא מוקד 100 המשמש למיקרי חירום) ובאמצעי התקשורת. לא תותר בשום מקרה הטסת רחפנים באזור האירוע במירון והאכיפה במקום תעשה בהתאם לחוק.

 ילדים /מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים שהלכו לאיבוד:
 משטרת ישראל בשיתוף זק"א פתחו עמדה בעליה לכיוון ציון הרשב"י מצד ימין. העמדה תפעל מיום שני ה- 20/5 בשעה 12:00 בשעות הצהריים ועד ליום ראשון ה -26/5 בשעה 12:00 .
בעמדה מחולקים צמידים לילדים או מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, שעליהם רשום מספרי טלפון של ההורים או המבוגר האחראי כך שבמקרה שילד/מבוגר הולך לאיבוד ניתן לאתר את האחראי עליו בקלות באמצעות הצמיד. בנוסף בכל מקרה שבו ילד/ מבוגר הולך לאיבוד ניתן להתקשר מכל טלפון למספר 1220 או להגיע לעמדה של זק"א, מתנדבי זק"א ומשטרת ישראל יפעלו לאיתור הנעדר.
כבר בשלב זה המתנדבים מחלקים בבתי הספר והגנים צמידים עליהם רשומים מספרי הטלפון של ההורים כך שבמהלך ההילולה הילדים יענדו את הצמידים ובמידה וילכו לאיבוד ניתן יהיה לאתר אותם בקלות.
המשטרה פונה לציבור המבקרים להקפיד על כללי הבטיחות הבאים:
אין לטפס על עמודי חשמל/גדרות/קראוונים/תחנות אוטובוס/עצים ולנוע רק בדרכים המסומנות להולכי רגל.
יש לשמור על הילדים הקטנים בצמוד למבוגר ולא להסיר את העיניים מהילדים בשים לב לדוחק האנושי שנוצר במקום, יש לתת לילדים יד או להרכיב אותם על הכתפיים.
מומלץ לעבור דרך מוקד זק"א בעליה להר מצד ימין ולענוד צמידים לילדים או מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים וכן להסביר שבמקרה שמישהו הולך לאיבוד ההורה/המבוגר האחראי יחכה לו בעמדה של מוקד זק"א. להקפיד על שתייה מרובה בפרט במזג אויר חם. 
הציבור מתבקש להישמע להוראות השוטרים והסדרנים ולהימנע מלהידחק לאזור ההדלקות. בעת הצורך תופעל מערכת כריזה בשפות שונות ויינתנו הנחייות לציבור בהתאם. במהלך האירוע יפתח מרכז מידע לציבור. מרכז המידע יספק מענה בנושאים הקשורים בהילולה, החל מיום שלישי ה-21/5 בשעה 15:00 ועד ליום 23/5 בשעה 23:00 בטלפון: 1-700-500-679.