יו"ר ארגון "מטה המאבק באנטישמיות" בבריטניה, גדעון פלטר, אמר היום (שני) בראיון כי לארגון אין כל ספק כי מנהיג האופוזיציה ג'רמי קורבין הוא אנטישמי. פלטר סיפר כי קורבין הפך את מפלגת הלייבור ממפלגה שמתנגדת לגזענות ולאנטישמיות למפלגה שהפנתה את גבה לקהילה היהודית בממלכה, שבעבר תמכה בה באופן מסורתי.



"התחלנו לחקור את ההיסטוריה של קורבין לאחר שזכה בראשות מפלגת הלייבור", אמר פלטר בראיון. "ומהר מאוד הבנו כי מדובר באדם שנמצא בצד הלא נכון של הדיון על האנטישמיות במשך כל חייו". יו"ר מטה המאבק באנטישמיות התייחס לימיו של מנהיג הלייבור כחבר פרלמנט זוטר ואמר כי הוא "הוא אמר את מה שהוא חשב ללא פחד מביקורת" וביצע שורה של מעשים אנטישמיים.

קורבין האשים את "ידה של ישראל" בפיגועי טרור אסלאמיסטיים שבוצעו במצרים, הפגין כבוד לשייח' ש"נאסר עליו לבקר בבריטניה כי אמר שיהודים שותים דם של לא-יהודים", כינה מחבל חמאס "אחי", קיים "אירוע דוחה ביום הזיכרון לשואה בו היהודים הואשמו בכך שהם יורשיהם של הנאצים", ניסה לבטל את המילה 'שואה' בכותרת של יום הזיכרון לשואה, הניח זר באנדרטה למחבלי הפתח שביצעו את הטבח באולימפיאדת מינכן ועוד.

"ידענו שעלינו לספר לתקשורת על קורבין", אמר פלטר. "רבים מהעיתונאים שדיברנו איתם באותו זמן לא באמת הבינו שהאנטישמיות המודרנית מוצגת כשנאה של ציונים, אך שינינו את המצב כך שכיום גם אנטישמיות מוסווה בפוסטים ברשתות החברתיות מוכרת ככזאת".

ג'רמי קורבין מניח זר על קברי מחבלים
ג'רמי קורבין מניח זר על קברי מחבלים

 
בשבוע שעבר פתחה ועדת השוויון וזכויות האדם של בריטניה בחקירה מלאה של האנטישמיות במפלגת הלייבור. "העובדה שוועדת השוויון וזכויות האדם פתחה בחקירה של מפלגה פוליטית מהזרם המרכזי היא חסרת תקדים", ציין פלטר. "חשפנו את האנטישמיות הגוברת של לייבור בתקשורת כבר שנים אך זה לא מספיק מפני שהלייבור ממשיכה בכך למרות זאת, ולכן פנינו לוועדה". 
החקירה היא תוצר של חמש שנות מאמץ של מטה המאבק באנטישמיות, שכללו מעקב אחר "כל דבר מהכחשת שואה ותיאוריות קונספירציה שעל כוחה של משפחת רוטשילד, קריאות לאלימות של ממש נגד יהודים ועד למערכת המטרידה של הלייבור שמגנה ומקדמת אנטישמים במקום לגרש אותם, ומענישה את אלה שמתייצבים נגד אנטישמיות". 
פלטר סיפר עוד שככל שארגונו חקר יותר, הוא גילה כי מנהיג הלייבור עצמו הוא אנטישמי וציין את קשריו לחמאס וחיזבאללה. "פתחנו בעצומה שקובעת זאת ויש לה כעת מעל 55 אלף חתימות, כך שנראה שמספר הולך וגדל של אנשים מסכים איתנו".