פוסט שעלה היום (ראשון) לרשת הפייסבוק עורר סערה, לאחר שתהילה קעטבי דרורי, תושבת בית דגן, טענה כי פארק המים "ימית 2000" לא אפשר לה להיכנס לג'קוזי כיוון שלבשה בגד ים צנוע. "אנחנו בשנת 2019, איך יכול להיות שדבר כזה עדיין קורה במדינה שלנו?", כתבה. "לאחרונה עולים מלא כותרות על "כפייה דתית", והרי כאן מדובר על "כפייה חילונית" לכל דבר".



הפוסט המלא:




בשיחה עם מעריב, אמרה דרורי כי "פרסמתי את הפוסט בבוקר, מאז אני לא מפסיקה לקבל תגובות. רובן אוהדות, אבל יש כאלה שנתפסים לשוליים. יש תגובות כמו 'אם את אישה דתייה, איך זה שאת מציעה לשומר לגעת בבגד הים?' אני עונה להם שאני אחליט מה מקובל. הרגשתי חסרת אונים וזאת הייתה תגובה של חוסר אונים".


"ימית 2000 צריכים לזהות את ההבדלים בין בגדי הים השונים", הוסיפה. "כמו שיש מי שמגיעות עם בגד ים בשני חלקים ויש מי שלובשות בגד ים שלם, כך גם יש נשים שבוחרות בבגד ים שמורכב מחולצה וחצאית או מכנס". 

לדבריה, כוונתה הייתה להעלות את העניין לתודעה הציבור. "בשנים האחרונות נשים דתיות החלו להתקדם, בואו תתקדמו יחד איתנו", אמרה. "אתם לא יכולים להדיר ציבור שלם של נשים דתיות, וגם ערביות, אשר בוחרות בבגד ים מסוג זה. כך כך הרבה עולה לאחרונה הנושא של כפייה דתית, אז אני אומרת שגם לנושא ההפוך צריך לשים לב".

שמשון חן, מנכ"ל ימית 2000, אמר למעריב כי "מדובר בסערה בכוס מים. אנחנו שומרים על כללי משרד הבריאות ככתבם וכלשונם. מדובר בג'קוזי. הוא חם, עם פי שלוש הכלרה. אסור להישאר יותר מ10 דקות ואסור להיכנס בלבוש. אי אפשר להיכנס לשם כמו לבריכה. אלה הם כללי משרד הבריאות. באתר שלנו יש פירוט של בגדי הצניעות שמותר להיכנס איתם. אנחנו לא בודקים את סוגי הבד".
 
"אין לנו אפליה על רקע דת, גזע או מין", טען. "הכל מתנהל על פי הרגולציה של תנאי תברואה והיגיינה במקומות ציבוריים, כפי שמוכתבת על ידי משרד הבריאות. יש לנו ימים מיוחדים לנשים ולגברים, כך שאי אפשר להאשים אותנו באפליה". 
 
חן התייחס גם לקטטה האלימה שתועדה במקום בשבוע שעבר, ואמר: "בשבוע שעבר זה היה אצלנו, עכשיו זה בבית הפנקייק. האלימות היא בכל הארץ לצערי, זה קורה כל הזמן ומתפרסם רק כשיש תיעוד מצולם. אף אחד לא סופר את החוק ואת הסדר. זאת מדינה אלימה לצערי הרב. אנשים לא רוצים לעמוד בתור למגלשה, אז נכנסים לעימותים. בארצות הברית אף אחד לא היה מעז להתנהג כך. בפארק דיסני, על הרבה פחות מזה אנשים היו נענשים בחומרה".