מועצת הרבנות הראשית זימנה בימים האחרונים את בעלי המסעדה ״באב אל ימן״, יהונתן ודעי, לדיון בערעור שהגיש בעקבות סירובה של הרבנות להעניק לו תעודת כשרות. כזכור, לפני מספר שבועות הוגשה עתירה לבג״צ על ידי תנועת נאמני תורה ועבודה, בשמו של ודעי, בו נדרשת הרבנות לנמק מדוע לא תעניק תעודת כשרות למסעדה, הפתוחה ועובדת באותו מודל בו עובדים בתי המלון בישראל בשבתות.



כיום מגישה המסעדה אוכל כשר ופותחת את שעריה בשבת, ללא חילול שבת כלל. האוכל מוכן מראש ומחומם על פלטות שבת והתשלום נגבה לפני או אחרי השבת, בדיוק כפי שנעשה בבתי המלון בארץ ובמסעדות כשרות רבות ברחבי העולם.



״העובדה שהרבנות מסרבת לתת תעודת כשרות למסעדה תמוהה ואינה הגיונית״, אומר יהונתן ודעי, בעלי באב אל ימן, ״אם בתי מלון יכולים לקבל תעודת כשרות - מדוע אנחנו לא? אני מקווה כי הזימון לדיון בערעור הוא צעד ראשון ופורץ דרך, בדרך לקבלת תעודת כשרות למסעדה. אני קורא לרבנות לעשות את הדבר הנכון ולחזק בכך את ערכי השבת״.



תני פרנק, ראש תחום דת ומדינה בתנועת נאמני תורה ועבודה, מגישי העתירה: ״לרבנות צריך להיות אינטרס לחזק מסעדות שאינן מחללות שבת ומגישות אוכל כשר. מהלך כזה יגדיל את כמות העסקים הכשרים ויאפשר לציבור הדתי לקיים סעודות משפחתיות וקהילתיות תוך חיזוק העסקים הקטנים המקומיים. אנחנו מאוד מקווים שברבנות יפעלו לקירוב לבבות, יבחנו את העניין ללא משוא פנים ויאפשרו לבאב אל ימן ומסעדות נוספות לפתוח את שעריהן בשבת - ללא חילול שבת, ותוך הקפדה על כללי הכשרות״.