אהוד ברק, ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, ששב לחיים הפוליטיים ורץ בראשות מפלגת 'ישראל דמוקרטית', הפתיע היום (ראשון) בראיון לכאן ב' בהתייחסות אידיאולוגית דתית מעניינת, לאחד הנושאים העומדים בלב המחלוקת בין גורמים אנטי ציונים דתיים לבין אנשי הציונות הדתית בנוגע למדינת ישראל והתנהלותה ונקט בגישה מעניינת ומפתיעה.


"אנחנו בעד מדינה יהודית, ציונית, דמוקרטית, נאורה וליברלית ברוח הכרזת העצמאות וחזון נביאי ישראל", פתח ואמר ברק, "מדינת ישראל שחלמו עליה הרצל, ז'בוטינסקי ובן גוריון. נתניהו סטה מזה. הימין הקיצוני הסיט את הספינה של ישראל אל כיוונים שהתלמוד כבר הזהיר אותנו על שני אסונות שקרו בהיסטוריה כתוצאה ממדיניות כזאת של משיחיות שקר, הדוחקת את הקץ ומנסה להכתיב לקדוש ברוך הוא לוח זמנים מתי לשלוח את המשיח. שעולה בחומה ומתגרה בכוחות עולמיים ושזורעת שנאת חינם. שלוש הלאווים האלה מהתלמוד נחצים יום יום על ידי אנשים שחובשים כיפות ומתהדרים בתואר רבנים אבל בעצם הם סילוף ועיוות של היהדות, הציונות והישראליות".

החל מדקה 5:24: 



שלוש הלאווים עליהם מדבר ברק הם שלוש השבועות שהשביע הקב"ה את ישראל, מהם עולה לפי חלק מהפרשנויות כי על עם ישראל נאסר למרוד בגויים ולעלות לארץ ישראל בצורה מאורגנת. מה שנלמד מדברי הגמרא במסכת כתובות -  'שלא יעלו ישראל בחומה'. שלוש השבועות עמדו מאז החלה התנועה הציונית בדרכה לעמוד במרכז המחלוקת הדתית מול גורמים שראו בפעילותה הפרה של השבועות, כאשר הגישה בה נקט ברק משמשת דווקא את הגורמים האנטי ציונים לשלול את דרך הציונות ואת הקמת מדינת ישראל. עד ימינו אלו ישנם גורמים דתיים, כגון חסידות סאטמר, המצדיקים את התנגדותם לציונות בהפרת השבועות. מנגד ישנה הציונות הדתית וגורמים נוספים שרואים בהחלטת האו"ם על הקמת מדינת ישראל, ביטול של השבועה.