עיריית רמת גן אישרה בישיבת המועצה שהתקיימה הערב (שלישי), ברוב של 15 תומכים מול שישה מתנגדים, את הפעלת מערך ההסעות בשבת, שעורר מחלוקת רבה בעיר והובילה למתקפות רבות על ראש העיר כרמל שאמה-הכהן. המתנגדים טענו במהלך ההצבעה כי ההליך הפרוצדורלי היה לא תקין, וכי למעשה אין להצבעה כל תוקף חוקי. ראש העיר השיב מנגד כי טענות אלו ייבדקו, והוסיף כי אם יימצא שהן נכונות, הן יטופלו בהתאם.



במהלך הדיון דיבר גם הרב ניסן יוסף, מנהיגה הרוחני של ש"ס, שהגיע לישיבה במיוחד ופנה במילים נרגשות לחברי המועצה ולראש העיר, שלא לאשר תחבורה ציבורית בשבת. "מי אנחנו שנחליט?", אמר. "יש בורא עולם. הוא ינהיג אותנו. קרוב משפחה שלי נפל במילוי תפקידו כדי שיסתובבו בשבת ויחללו אותה? הוא שמר על השבת, בשביל זה הוא נלחם. נבזה את אלו שנהרגו?".



 

הרב הוסיף עוד כי "זהות הקיום שלנו, העם היהודי, היא בגלל ספר הספרים". הוא הזכיר כי בזמנו, לאחר קום המדינה, רוב רובם של תושבי רמת גן היו יוצאי עיראק, ולדבריו הייתה אז מסורת בכל בית, עוד מבגדד: "דווקא בעיר הזו נצביע נגד השבת? לא ייתכן, אנא מכם". 
 
עם זאת, לאחר ההצבעה, הבהיר ראש סיעת ש"ס וסגן ראש העיר, עו"ד דוד מנחם, שהסיעה תישאר בקואליציה. "חשוב לנו להשפיע מבפנים ולא להפקיר את הקואליציה רק לחילונים", אמר. "אנחנו צריכים לדאוג לציבור הדתי והמסורתי בעיר".
 
ראשי יהדות התורה, סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני, התייחסו להחלטה: "נפל דבר בישראל! לבושתנו ולחרפתנו ביצעה עיריית רמת-גן מהלך מחפיר ומביש לאישור היסעי תחבורה ציבורית בימי שבת וחג, תוך פגיעה בסטטוס קוו הנהוג בכל השנים, ותוך התעלמות מרגשותיהם של רבבות תושבי העיר שומרי מצוות ומסורת ישראל".
 
"מדובר בחציית קו אדום של ראש עירייה הפועל ממניעים אנוכיים וחיפוש כותרות, ובכך מכתים את העיר רמת גן בהרס ערכי הדת וקדושת יום השבת", נמסר. "צעד בוטה מעין זה יגרור מחיר פוליטי כבד נגד כרמל שאמה הכהן". כמו כן, הוסיפו כי סיעת יהדות התורה תפעל בשיתוף אנשי חוק ומשפטנים למנוע את יישום ההחלטה. 

מנגד, מספר 2 ברשימת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר כי הוא "מחזק את עיריית רמת גן. ישראל צריכה להיות חופשית ומכבדת כל אדם באשר הוא, את אורח חייו ומנהגיו". 

ישיבה סוערת במועצה
 
ראש העיר כרמל שאמה-הכהן הודיע על מתן חופש הצבעה, ואמר לנוכח התנגדות של חברי מועצה מהאופוזיציה: "הדיון מספיק טעון מכדי שתהיה בו פוליטיקה בגרוש. אנא, לא להפוך את השבת לקרדום לחפור בו, אלא להציג טיעון ענייני. כל אחד יצביע לפי מצפונו".

אחד ממובילי ההצעה, סגן ראש העיר עו"ד רועי ברזילי, אמר כי "קווי השירות בשבת הם גם פיקוח נפש, וגם כדי שפחות אנשים ייסעו בכלי רכב פרטיים ובמוניות". לטענתו, "יש הקצנה בהתנהלות הציבור הדתי. יש צורך סוציאלי בקווי התחבורה הציבורית ויותר אנשים יוכלו להגיע למקומות הבילוי ולים, ולא לבזבז כסף על מוניות".

חבר המועצה יונה טילמן,  חבר סיעתו של ראש העיר לשעבר ישראל זינגר, התנגד להצעה ואמר כי "בגבעתיים אין תחבורה ציבורית בשבת במימון העירייה. למה שברמת גן זה יהיה? תגלו בגרות ואחריות ותצביעו נגד. מי שירצה לבלות יוכל ויידע להגיע למקומות הבילוי, גם קווי הלילה ביום חמישי אינם מלאים". 
 
חבר המועצה אדם קניגסברגר, שתמך בהצעה, אמר כי "אני לא נוסע בבני ברק בשבת. אם היו מקומות בילוי ברמת גן לא היה צריך תחבורה ציבורית, אבל צריך לאפשר לצעירים להגיע לים ולמקומות בילוי בתל אביב. צריך לדאוג גם לציבור החילוני".

אורי קידר, מנכ"ל ישראל חופשית, אמר בתגובה: "ישראל חופשית מברכת את ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן ואת מועצת העיר על ההחלטה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, תחבורה המאפשרת לכל תושבי העיר להמשיך לנוע גם בסוף השבוע בעיר ומחוצה לה. היוזמה המבורכת מצטרפת לשורה של ערים שדואגות לציבור החילוני, איפה שהמדינה מערימה קשיים, הערים פועלות בצורה פשוטה וראויה לטובת הציבור. מדובר בצעד חשוב בייחוד לקראת הבחירות הקרבות לכנסת אשר יוכרעו על נושא חופש הדת בישראל והשמירה על הדמוקרטיה. מקווים שהצעד שעושה הערב רמת גן יעודד ערים ורשויות מקומיות נוספות לפעול למען תושביהן".