רבבות הגיעו הערב (שבת) לכותל המערבי עם תחילת צום ט' באב. ההערכות הן שבמהלך הלילה כ-40 אלף מתפללים יגיעו לכותל וגם מחר צפויים המונים לגדוש את רחבת הכותל. המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים וכניסת כלי רכב לעיר העתיקה תיחסם בבוקר, למעט רכבים של תושבים ונכים. במקביל, נחסמו לסירוגין רחובות סמוך לעיר העתיקה, בשל צעדת "נשים למען עם ישראל".
גם מחר תימשך ההיערכות המוגברת בעיר העתיקה והמשטרה הודיעה שיימשך האיסור על כניסת כלי רכב למעט של תושבי ונכים. בתוך כך, למעלה מ-500 חניכים מתנועות בני עקיבא, הנוער העובדה והלומד ודרור לישראל, לצד אנשי דת, חברה ורוח מכל קצות החברה הישראלית, התקבצו הערב באוהל ההידברות המשותף שהוקם בכיכר רבין בתל אביב. "המפגש בין כל חלקי החברה הוא החיסון המשמעותי ביותר מפני חורבן הבית", ציין רכז הנוער העובד והלומד, רועי יסוד – "הלימוד והמפגש בין התנועות והקהילות מאפשר לנו להגיע להסכמות לצד המחלוקות הטבעיות". במהלך היום צפוי מזג אוויר חם, אבל גל החום הכבד יחל רק מחרתיים, כך שזו בשורה עבור הצמים ב-ט' באב.

צילום: מרק ישראל סלם


צילום: מרק ישראל סלם
 
צילום: מרק ישראל סלם



צילום: מרק ישראל סלם


על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן מחר תחול עלייה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. מידות החום בתל אביב יגיעו ל-31 מעלות, בחיפה – 29, בירושלים – 30, בכנרת – 38, בבאר שבע – 36 ובאילת – 41. מחרתיים וביום שלישי צפוייה התחממות משמעותית והיה חם מהרגיל ויבש. בתוך כך, בימים הקרובים ייתכנו שיבושים בתחבורה הציבורית, בעיקר הבינעירונית בשל חג הקורבן המוסלמי שמתחיל היום.
באגד ציינו, כי בשל העובדה שאלפים מבית נהגי התחבורה הציבורית חוגגית את החג, צפויה במהלכו ירידה במצבת כוח האדם וקווי שירות יפעלו במתכונת מצומצמת בכל חבורת התחבורה הציבורית, כמו גם באגד. באגד ציינו עוד, כי הוכרז על גיוס כללי של כל עובדי המטה במינהל ובמוסכים, כמו גם בקרב גמלאי החברה, בניסיון להקטין ככל הניתן את מצוקת קווי השירות במהלך ימי החג שיימשך עד ליום חמישי.

צילום: תנועת הנוער העובד והלומד
עוד נמסר, כי מפת התנועה דוללה בתיאום עם משרד התחבורה ולמרות יום ט' באב ויום ראשון העמוס בשל תנועת חיילי צה"ל בחזרה לבסיסים, ייעשה כל מאמץ לתגבר, לווסת ולהקטין ככל הניתן את העומסים הצפויים גבתחבורה הציבורית בשלושת הימים הימים הקרובים.