צעיר כבן 20, ג'יימס פטריק רירדון, נעצר על ידי המשטרה ביאנגסטאון, אוהיו, בחשד לביצוע ירי במרכז הקהילה היהודית. על פי המשטרה בחשבון האינסטגרם שלו שיתף רירדון סרטון של אדם היורה באקדח ותייג את המרכז הקהילתי היהודי של יאנגסטאון. לדברי אנדי ליפקין, סגן נשיא ההנהלה של הפדרציה היהודית באזור יאנגסטאון, הסרטון לווה בכיתוב "המשטרה זיהתה את היורה במרכז הקהילה היהודית ביאנגסטאון כנאומוס אורייראדון (גרסה אחרת לשמו של רירדון), לאומן לבן מקומי".



מפקד המשטרה המקומית, וינסנט ד'אג'יו, אמר כי הסרטון בחשבון של רירדון, שייתכן והוא היורה המופיע בו וברקע גם נשמעות צעקות וסירנות, היה גורם שזירז את החקירה. "עם כל מה שקורה רצינו לוודא שנפעל מהר מאוד בנושא", אמר. על פי ד'אג'יו בחשבון האינסטגרם היו הרבה הערות אנטישמיות ותכנים לאומניים לבנים. המשטרה פנתה למרכז הקהילתי והודיע לו על האיום וכן ל-FBI. "עבור עיר המונה 1,700 תושבים, זה היה מצב די אינטנסיבי," אמר ד'אג'יו. בבעלותו של רירדון היו כלי נשק והמשטרה ביצעה חיפוש בביתו, שם נמצא מצבור גדול של נשק ותחמושת. 



בינתיים, הפדרציה היהודית באזור יאנגסטאון מסרה כי היא דאגה לאנשי אבטחה נוספים שיהיו נוכחים במרכז הקהילתי ובבתי הכנסת באזור. ליפקין הודה לגורמי אכיפת החוק על "תגובתם המהירה והחזקה ועל המשך נכונותם לשמור על קווי תקשורת פתוחים בכל עת. אמנם אין לנו מה לומר על מר רירדון ועל ההליך המשפט הפלילי שיקבע אילו סעיפי אישום עשויים להגיש נגדו, אבל אני רוצה להדגיש היום שזו דוגמא לכך שהדברים מתנהלים כשורה. המערכת עבדה. התוצאה החיובית כאן היא דוגמא ברורה לחשיבות של פיקוח על מדיה חברתית לזיהוי איומים, מונעי שנאה לפני שהם פועלים".