לאחר סערת ההפרדה המגדרית באירוע בעפולה, בית המשפט ביטל היום (ראשון) אירוע שתוכנן להתקיים מחר בחסות עיריית חיפה ובמימון ציבורי במרכז הקונגרסים היה מיועד לגברים בלבד. בפסיקת השופט נכתב כי "הציבור החרדי בחיפה זכאי למימון פעולותיו התרבותיות כמו גם כל ציבור אחר, אך ככל שמדובר בכספי ציבור יש לפעול בהתאם לקווי הפעולה שהציע היועץ המשפטי לממשלה".
עוד הוסיף השופט בפסיקתו: "העובדה שמקוימים מאות אירועים אחרים, אינה מצדיקה קיום אירוע אחד ובו פגיעה בנשים ואבהיר כי איני קובע עמדה בשם אישה חרדית, חילונית, דתית או מסורתית".

משדולת הנשים בישראל שעתירתה נגד האירוע התקבלה, נמסר לאחר מתן פסק הדין: "שדולת הנשים, כחלק ממאבקה הבלתי פוסק לשוויון בין המינים ולמניעת הדרת נשים מהמרחב הציבורי פנתה לעיריית חיפה בדרישה לא לאפשר קיום אירוע מפלה שכזה, בו נשים בכלל לא נלקחות בחשבון. משקבלנו את תשובת העירייה כי מדובר ב'אירוע בהפרדה וולנטרית', בזמן שאין כל ספק שההפך הוא הנכון- לא היססנו לרגע והחלטנו לעתור לבית המשפט המנהלי בחיפה כדי שיעשה הצדק והסדר ישוב על קנו ובישראל 2019 לא תימנע כניסת נשים מאירוע ציבורי. היום אימץ השופט אברהם אליקים  את עמדת היועץ המשפטי לממשלה כי הוא מתנגד לקיום האירוע במתכונת זו, גם לאחר שמיעת טיעוני שני הצדדים". 
 
עורכי הדין חגי קלעי, גלי זינגר ומרים זלקינד שייצגו את שדולת הנשים, מסרו הערב: "אנו מברכות על החלטת בית המשפט המחוזי היום לאסור על קיום אירוע מוסיקלי בחיפה, במימון ובמרחב ציבורי תוך הדרה מוחלטת של נשים. בעשרות מקרים לאחרונה ראינו איך נשים מסולקות מהמרחב הציבורי - נערה הורדה מהאוטובוס בגלל אורך המכנסיים שלבשה, ילדים וילדות בגן יבנה הופרדו בכפיה בעליה על מתקני שעשועים ובעפולה נכפה על נשים לעמוד באירוע מאחורי המחיצה. הדרת נשים היא מפלצת שאינה יודעת שובע. טוב עשה בית המשפט שעצר את המגמה המסוכנת והבהיר באופן חד משמעי: "שיוויון הוא נשמת אפה של מערכת מינהל ציבורית". נשים אינן ולא תהיינה אזרחיות סוג ב' בישראל".

במפלגות החרדיות התייחסו לפסיקה וציינו כי מדובר ב"החלטה דורסנית". בש"ס אמרו: "תנועת ש”ס מצרה על החלטת בית המשפט בחיפה לבטל את האירוע המוסיקלי לבני הישיבות. ההחלטה הדורסנית מונעת מציבור גדול במדינה לחיות על פי אמונתו ואורחות חייו. נמשיך להיאבק כדי שכל הציבורים במדינת ישראל יזכו לשיוויון זכויות ולשירותים המגיעים להם בזכות ולא בחסד".
ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר: "הציבור החרדי נרדף על ידי מפלגות וארגונים שונים. בית המשפט היום נותן את הלגיטימציה לארגוני שנאה אלו, הצביעות זועקת לשמים כאשר אומרים חייה ותן לחיות אך בהתנשאות ורודנות מתערבים פעם אחר פעם בנעשה בציבור החרדי עד אשר לא מאפשרים לציבור החרדי לחיות באורח חייו ואמונתו. לקחת ציבור שלם להכפישו ולהכותו על ידי שלילת זכויות אלמנטריות ודחקים אותו לפינה תוך עללת עלילות שווא דבר זה לא יצליח, זהו חלק ממסע השמצות והכפשות כנגד הציבור החרדי. רוב רובו של הציבור בישראל מכיר את הציבור החרדי ואת ערכיו, חסדיו ועקרונותיו. ומוקיע החלטות מסוג זה. דברים אלו לא ישבור את רוחנו ולא ישנה את השקפתנו והליכותינו. אנחנו לא נשיר את השירים שלנו במחתרת". 

כזכור, לפני כשבוע וחצי נערכה בעפולה הופעה של הזמר החרדי מוטי שטיינמץ, שבמשך ימים ארוכים עוררה סערה וכותרות לאחר עתירה לבית המשפט שדרשה שלא לקיימה בהפרדה בין גברים לנשים, כפי שתוכנן, זאת בטענה כי מדובר במהלך לא חוקי. בית המשפט המחוזי קבע כי אכן יש למנוע את קיום ההופעה בהפרדה, מה שעורר סערה ותגובות נזעמות של אנשי ציבור חרדיים. בעתירה נגד ההחלטה שנידונה ביום ההופעה עצמו, קבע שופט בית המשפט המחוזי בנצרת כי ההחלטה חוזרת לידי העירייה. 
 
בעקבות ההחלטה בערעור התקיימה ההופעה בהפרדה כאשר חברי כנסת חרדים מגיעים למקום וחוגגים את מה שראו בו כניצחון. למרות זאת תוך כדי ההופעה נידון ערעור נוסף על אישור ההופעה בבית המשפט העליון שקבע כי שופט בית המשפט המחוזי בנצרת חרג מסמכותו, פסק דינו מבוטל, ויש להימנע מקיום האירוע בהפרדה, כפי שנקבע בתחילה.