בראיון שנערך עם הרב אהרון קוטלר, נשיא ישיבת לייקווד, הוא מנפץ את המיתוס המושרש היטב בעולם הישיבות. אחד הסיפורים האגדיים על רבי שלמה קרליבך הוא שהועף מישיבת לייקווד והלחין את השיר "לולי תורתך שעשועיי" מיד אחרי שהרב אהרן קוטלר, ראש הישיבה המפורסם וסבו של הנשיא הנוכחי,  זרק אותו, בעודו יושב על המדרגות בדרכו החוצה מהישיבה. "שלמה קרליבך מעולם לא נזרק מלייקווד", אומר הרב קוטלר, רבי אהרן אהב אותו, הוא היה כפי שכולנו יודעים, בעל נטייה מוזיקלית מדהימה… אני יכול להעריך שבנקודה כלשהי בחייו הדחף והעניין המוזיקלי שלו עברו את הרצון שלו ללמוד בישיבה".



בראיון, הרב קוטלר חושף את הקשר המיוחד שהיה בין סבו לבין הרב שלמה קרליבך, תוך שהוא מסביר את הבדלי הנורמות בין עולם הישיבות בארה"ב ובין עולם הישיבות בישראל, "רבי אהרן אהב אותו… הוא ניגן בגיטרה בשבע ברכות של הוריי, הם עשו קומזיץ, הם כיבו את האורות בחדר, ישבו על הרצפה, אני לא יודע עד כמה הוא למד, אני לא הייתי שם אז, אבל אני יכול להעריך שבנקודה כלשהי בחייו הדחף והעניין המוזיקלי שלו עברו את הרצון שלו ללמוד בישיבה. בנוסף, אחד הדברים שצריך לזכור הוא שלייקווד היא לא מערכת חיים, וגם כולל זה לא מערכת חיים, זה נכון לכולם, ובוודאי בימים של רבי אהרן אנשים היו בישיבה מספר מסוים של שנים, ואז הם יצאו, זאת הייתה הנורמה. מעולם לא בדקתי את היסטוריית הרישום של שלמה קרליבך, האם הוא נשאר בישיבה יותר מהנורמה או פחות מהנורמה, אבל הוא בהחלט לא נזרק מלייקווד".



הרב אהרון קוטלר, הינו הנשיא של ישיבת לייקווד, על שורותיה נמנים 7,000 תלמידים ו-13 אלף בוגרים שרבים מהם מנהיגים קהילות יהודיות ברחבי העולם. הישיבה מהווה גם מנוע צמיחה של הקהילה בלייקווד, ניו ג'רזי. עם גדילתה של לייקווד, הרב קוטלר נעשה מעורב בעניינים ציבוריים כמו בריאות, תחבורה, דיור, חינוך ופיתוח כלכלי.



הראיון עם הרב קוטלר נערך כחלק מפרויקט 'כיכר גלובל' באתר החדשות החרדי כיכר השבת. הפרויקט, בהנחייתו של הרב בנימין גולדשמידט, מחשובי רבני מנהטן, בוגר ישיבות פוניבז' וחברון, קם מתוך מטרה לחבר ולתווך למגזר החרדי בישראל נושאים המעסיקים את יהודי התפוצות. "יהודים דתיים הם סמל לערבות הדדית ורצון לעזור אחד לשני, שזה נפלא, אבל יש סטיגמה על יהדות התפוצות שהם לא יהודים באמת", אומרים בכיכר השבת, "אבל האמת היא כמובן שהם חלק מאיתנו. הם אחים שלנו ואנחנו חייבים להכיר את האתגרים העומדים לפתחם".